نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 10:01

آمادگی۲۱جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در تهران برای روز عید قربان

تهران- مدیرکل دامپزشکی استان تهران از آمادگی ۲۱ جایگاه ثابت، موقت و توانبخشی عرضه بهداشتی دام زنده در تهران همزمان با روز عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند اظهار داشت: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان تهران تمهیدات ویژه ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند و باید اعلام کنیم که ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است.

محمدیان تاکید کرد: تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر این نکته که گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند گفت: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود و توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت حتماً از دستکش استفاده کنند.

وی عنوان داشت: از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری کرده و حتماً در زمان طبق به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314395

مهمترین اخبار ایران و جهان: