نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 09:53

پژوهشی کارایی دارد که بهره‌وری قابلیت‌های خراسان‌جنوبی را در پی داشته باشد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: پژوهش‌هایی در استان کارایی دارد که بتواند به استفاده و بهره‌وری بهتر از قابلیت‌های خراسان‌جنوبی در عرصه‌های مختلف بینجامد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی  به مناسبت هفته پژوهش و فناوری پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم 

«پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله‌ علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

پژوهش، به عنوان یکی از الزامات اساسی توسعه و ترقی، ابزاری مهم در فرآیند تصمیم سازی خردمندانه و سیاست گذاری آینده نگر در حل مسایل است که زیربنای پیشرفت و تعالی به شمار رفته، باعث رشد شاخص‌های کلان تولید، اشتغال و ثروت می شود.

پژوهش در هر موضوعی، درحقیقت یک کار علمی خلاقانه برای نیل به توسعه همه جانبه است و بدون تردید زمانی کاربردی و تحول آفرین خواهد بود که بتواند با توجه به ظرفیت ها و مزیت های موجود به بهره وری بینجامد.

این موضوع در استان زرخیز خراسان جنوبی با ثروت های بی نظیر خدادادی، اهمیت بیشتری دارد و بی شک آن تحقیقاتی در این خطه کارایی دارند که بتوانند به ما در استفاده هر چه بهتر از معادن غنی با کانی های متنوع، محصولات کشاورزی منحصر به فرد، صنایع دستی متعدد، جاذبه های گردشگری خارق العاده، ظرفیت بالقوه مرز و ... کمک کنند و توسعه پایدار را برای استان به ارمغان آورند.

اینجانب با تبریک هفته پژوهش و فناوری به اساتید محترم دانشگاه ها و مراکز علمی، دانشجویان، محققین، پژوهشگران و صاحب نظران، امیدوارم بتوانیم در سایه همدلی و تعامل دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی به گونه ای اقدام کنیم که با برنامه ریزی درست و تصمیم گیری منطقی در استفاده از استعدادهای موجود در راستای پویایی، آبادانی، پیشرفت، تعالی و توسعه استان گام برداریم.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590751

مهمترین اخبار ایران و جهان: