نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 15:41

نشست دوره‌ای شورای بازرگانی ازبکستان و انگلستان در «لندن» برگزار می‌شود

نشست دوره ای شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان روزهای 28 و 29 دسامبر در شهر «لندن» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دوره ای شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان روزهای 28 و 29 دسامبر در شهر «لندن» برگزار می‌شود.

«روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان و «جاستین مکنزی» معاون بخش آسیای مرکزی وزارت امور خارجه انگلیس در شهر «لندن» دیدار و چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین برای مسایل تشدید گفت‌وگوهای سیاسی در سطوح عالی و بالا، گسترش همکاری‌های بین پارلمانی، تنوع بخشی به تعاملات در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین تحکیم همکاری‌های فرهنگی از جمله در زمینه آموزش توجه خاص مبذول داشتند.

علاوه بر این، علاقه مندی متقابل برای برگزاری در سطح بالای نشست دوره ای شورای بازرگانی و صنعتی ازبکستان و انگلستان که روزهای 28 و 29 دسامبر در شهر «لندن» برپا می شود و همچنین رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری میلادی ابراز شد.

همچنین در این دیدار در مورد تداوم روابط دیپلماتیک برای بررسی گام های عملی مبنی بر اجرای پتانسیل قابل توجه موجود جهت گسترش همکاری های متقابل در زمینه های یادشده توافق به دست آمد.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2022 میلادی در سطح 203 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589607

مهمترین اخبار ایران و جهان: