نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 15:15

وداع مردم ایران با 280 ستاره‌ بی‌نشان

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام به همراه شهدای حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی راسک، امروز یکشنبه ۲۶ آذر در سراسر کشور با حضور جمعی از جوانان و اقشار مختلف مردم تشییع شد.

خبرگزاری فارس-سردبیری استان‌ها: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام به همراه شهدای حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی راسک، امروز یکشنبه ۲۶ آذر در سراسر کشور با حضور جمعی از جوانان و اقشار مختلف مردم تشییع شد.

در مراسم امروز، پیکر ۱۱۰ شهید گمنام در تهران و پیکر ۱۷۰ شهید دیگر نیز در ۳۰ استان مختلف کشور تشییع شد.

تهران

مراسم تشییع ۱۱۰ شهید گمنام در تهران با عنوان «وداع با لاله‌ها» و با حضور مردم پایتخت، درحالی برگزار شد که مردم در کنار حسرت برای جایگاه این شهدا، برای مظلومیت ساکنان غزه به پا خاستند و فریاد ضداستکباری سر دادند.

این مراسم در تهران از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب آغاز شد و تشییع‌کنندگان پیکر شهدای گمنام را تا معراج شهدای این استان همراهی کردند؛ در تشییع پیکر شهدای گمنام، رئیس جمهور کشورمان هم حضور یافت و با مردم تهران همراه شد.

 

استقبال مردم پایتخت از شهدای گمنام در تهران

 

حضور رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدا در تهران

 


آذربایجان شرقی

آئین تشییع و وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس، امروز باحضور مردم شهید پرورتبریز از میدان شهدا تا میدان ساعت برگزار شد؛ سپس یکی از شهدای گمنام در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) مارالان تبریز تشییع و تدفین شد.
 


آذربایجان غربی

آیین بدرقه و تشییع پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور پر شور اقشار مختلف مردم ارومیه و مسؤولان لشکری و کشوری از میدان انقلاب به سمت خیابان سرداران شهید این شهر برگزار شد؛ این مراسم از ساعت ۱۰:۳۰ در میدان انقلاب (ایالت) ارومیه با حضور کم‌نظیر مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهر آغاز شد.
 

 

 

اردبیل

استان اردبیل امروز، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، میزبان ۹ شهید گمنام بود و مراسم تشییع پیکر گرانقدر این سروقامتان بی‌نام و نشان با حضور پرشور مردم ولایی و شهیدپرور در اردبیل برگزار شد و سپس در ۶ نقطه مختلف از این استان به خاک سپرده می‌شوند.
 

 

 

اصفهان

مردم نصف جهان امروز با ۱۲ آلاله ی زهرایی وداع کردند؛ ۱۲شقایقِ بی نشان؛ ۱۲ستاره درخشان در آسمان ایران اسلامی دلاورمردانی عاشورایی از نسل مالک و عمار و میثم؛ پیکر این ۱۲ شهید گمنام در اصفهان از میدان بزرگمهر تشییع شد.
 


البرز

آیین باشکوه وداع و تشییع پیکر پاک ۶ شهید گمنام در البرز نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
 


ایلام

شانه‌های شهر ایلام نیز امروز میزبان ۴ شهید از فرزندان این سرزمین بود؛ این مراسم از ساعت ۹ صبح از میدان شهدا آغاز شد و تا میدان ۲۲ بهمن ادامه داشت.

 


چهارمحال و بختیاری

مراسم تشییع پیکر مطهر 8 شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهرکرد انجام شد؛ این مراسم در شهرکرد با تجمع هیئت‌های عزاداری از مسیر میدان ۱۲ محرم به سمت امامزادگان دو خاتون این شهر برگزار شد.

 


خراسان جنوبی

مراسم تشییع 5 شهید گمنام در مرکز خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با حضور پر شور آحاد مردم، خانواده‌های معزز شهدا و مقامات و مسؤولان برگزار شد؛ خراسان حدود ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 

 

 

 

در حال تکمیل.../ض

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607395

مهمترین اخبار ایران و جهان: