نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 22:27

خیال همه کمیته‌ها از بابت اعتبارات کنگره شهدا راحت باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول داد که هیچ گونه مشکلی از بابت اعتبارات کنگره شهدا که سال آینده برگزار می‌شود نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید علی احمدزاده در سومین ستاد کنگره ملی شهدای استان با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) به در پیش بودن هفته مقاومت اشاره کرد و گفت: سپاه برنامه های خوبی برای این هفته تهیه و تدارک دیده است اما لازم است همه دستگاه های دولتی برنامه‌های فاخر و خوبی در سالروز شهادت شهید سلیمانی اجرا کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدا گزارش خوب و امیدوار کننده ای از روند پیشرفت کار تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدا ارائه داد.

وی تصریح کرد: تا زمان برگزاری کنگره باید خدمت مقام معظم رهبری برسیم و گزارشی در این زمینه ارائه دهیم لذا تا آن موقع باید بخش زیادی از کارها انجام گرفته باشد.

احمدزاده عنوان کرد: در توزیع اعتبارات اولویت با کنگره ملی شهدای استان خواهد بود ضمن اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز کنگره از محل مسئولیت های اجتماعی مراکز تولیدی توسط حوزه اقتصادی تامین می‌شود.

احمدزاده  با بیان اینکه دو کمیته عمرانی و مالی و برنامه ریزی کنگره فعال شوند، گفت: همه فرمانداران، شهرداران فعالتر پای کار کنگره بیایند چرا که تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان زمان زیادی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی های لازم از طریق استانداری انجام می شود، گفت: کمیته ها نگران بودجه نباشند چرا که اعتبارات مورد نیاز به موقع به دست آنها می رسد.

احمدزاده با بیان اینکه هنوز با وجود سفرهای مختلفی که رئیس جمهور داشته اما بهترین و منسجم ترین برنامه ریزی مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد است خاطرنشان کرد: می توانیم کنگره شهدا را هم به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت در نشست ها و سخنرانی های کنگره شهدا از شخصیت های تراز اول مملکت استفاده شود که برای استان آورده‌ای داشته باشد.

در پایان از آرم کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد و پوستر هفته مقاومت رونمایی شد.

سردار مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح نیز با اشاره به ساخت فیلم زندگی نامه شهید طیب گفت: در مرحله تدوین فیلمنامه هستیم کار خوبی که انجام شده نصب پل شهید طیب در زادگاه شهید بوده است که زیر بار ترافیک رفته و اقدام ارزشمندی است علاوه بر این نصب تندیس شهید نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۰ سوژه در خصوص شهدا و رزمندگان گفت: این موارد در بخش‌های مختلف کتاب، کلیپ، موشن گرافیک‌و ...اجرایی می‌شود همچینن ۱۷ اثر فاخر سرود و تئاتر برنامه ریزی شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح بیان کرد: با توجه به فعالیت کمیته تدوین و تالیف کنگره ملی شهدا ۹۳ اثر در حوزه کتاب داریم که تعدادی از آنها چاپ شده است و برخی از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته اند.

وی گفت: ۱۲هزار روایت گری در قالب نهضت روایتگری پیش بینی شده است که تا کنون ۴هزار و ۱۷ مورد انجام شده است یک هزار و ۹۰۰ یادواره شهدا در شهرها و روستاها برگزار شده و ۳۷ مستند در حال تدوین است و در بخش خبر نیز تا کنون ۲هزار و ۵۶۰ خبر از کنگره شهدا مخابره شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: در سال آینده ۱۰۰ شب از اول تیر تا ۱۵ مهر در پارک ولایت در قالب تفرجگاه‌های تعالی بخش ارائه برنامه خواهیم داشت برگزاری نمایشگاه.های مختلف را نیز در برنامه داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618395

مهمترین اخبار ایران و جهان: