نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 00:43

شبکه آب آشامیدنی روستای انجیله قم اصلاح شود

قم- استاندار قم در سفر به روستای انجیله قم بر حل مشکلات این روستا از قبیل اصلاح شبکه آبرسانی و لای روبی قنوات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با حضور در روستای انجیله از توابع شهرستان جعفرآباد مسائل و مشکلات مردم این روستا را بررسی کرد.

استاندار در بدو ورود به این روستا با حضور در گلزار شهدای روستای انجیله ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و بازدید از روستا که جمعی از مدیران کل استان و فرماندار شهرستان جعفرآباد، بخشدار قاهان، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا سید محمد تقی شاهچراغی را همراهی می‌کردند، در مسجد روستای انجلیه حضور یافت و در جمع مدیران و تعدادی از نمایندگان روستاییان به مسائل و مشکلات رسیدگی کردند.

شاهچراغی در این بازدید ضمن بررسی مصوبات سفرهای قبلی به این بخش و بررسی مشکلات این روستا از قبیل اصلاح شبکه آبرسانی روستا، مشکلات کشاورزی، طرح‌های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه روستایی، لای روبی قنوات، سرویس مدارس و امکانات ورزشی برای جوانان روستا دستوراتی صادر و مقرر شد مدیران کل استان و مدیران شهرستان جعفرآباد موارد را پیگیری و برای رفع مشکلات این روستا اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار قم در بخشی از این جلسات با اشاره به روز شوراها بر نقش مهم این نهاد مردمی به ویژه در روستاها تاکید کرد و افزود: نظم بخشیدن به مشارکت مردم در جریان آبادانی در جامعه فلسفه مهم تشکیل شوراها است که این موضوع در روستاها اکنون قابل مشاهده است.

وی افزود: شوراها به عنوان یک نهاد مردمی باید در کنار مردم و مسئولین مسائل و مشکلات مردم را احصا نموده و از مدیران مطالبه کنند که این امر موجبات رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

روستای انجیله از توابع بخش قاهان شهرستان جعفرآباد استان قم است که براساس سر شماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۵۰ نفر جمعیت می‌باشد و ۲۹ شهید دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

فاصله این روستا تا مرکز شهرستان جعفرآباد ۵۵ کیلومتر و تا مرکز استان قم ۹۰ کیلومتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174707

مهمترین اخبار ایران و جهان: