نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 09:50

بازماندگان از تحصیل در گناوه شناسایی شدند

گناوه- مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه با اشاره به اینکه شهرستان گناوه دارای ۲۰ هزار دانش آموز است گفت: بازماندگان از تحصیل سنوات گذشته با اجرای طرح شهید محمودوند شناسایی و جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی چهارشنبه‌شب در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای ۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی که در ۱۳۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی و همچنین حدود ۴۰ پیش دبستانی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود: حدود هزار و ۲۰۰ نفر نیروی مشغول به کار در عرصه تعلیم و تربیت و حدود هزار نفر نیروی بازنشسته خانواده بزرگ فرهنگیان شهرستان را تشکیل می‌دهند که در کارهای آموزشی و تربیتی و پرورشی شهرستان کمک می‌کنند.

اجرای برنامه‌های مختلف پرورشی تربیتی

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی در مدت یک سال اخیر برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی اجرایی کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های حوزه پرورشی همایش‌های متعدد هنری و فرهنگی و برنامه‌های مختلف در این حوزه در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های سراسری دانش آموز، مدرسه و معلم تراز انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات و پویش‌های متعدد در مدارس، پیش اجلاس نماز، فعالیت‌های پرورشی کانون‌های در طول سال، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی هنری، جذب و استفاده از روحانیون در مدارس، کلاس‌های فن بیان، کارگاه‌های نقاشی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

برگزاری بیش از ۲۰۰ محفل انس با قرآن

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های قرآنی، استعداد یابی قرآنی در کل مدارس شهرستان، برگزاری بیش از ۲۰۰ محفل انس با قرآن، کلاس‌ها و مسابقات عترت و نماز و قرآن از دیگر برنامه‌ها است.

مردانی با اشاره به افتخارآفرینی‌های دانش آموزان در مسابقات مختلف یادآور شد: برگزیدگان برتر مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی بیش از ۳۷۰ نفر هستند که از آنها در مراسم ویژه طی هفته‌های آینده تقدیر خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی در حوزه پرورشی بسیار گسترده است که از جمله آنها ثبت نام پنج هزار دانش آموز در فراخوان مسابقات فجر تا فجر نماز، اجرای طرح‌های جهادی با همکاری بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در روستاها، میز خدمت، مشاوره خانواده، اجرا برنامه در مدارس استثنایی، دیدار و تکریم خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های جهاد تبیین و برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، از جمله بوده است.

بازماندگان از تحصیل در گناوه شناسایی شدند

برگزاری اولین اردوی راهیان نور دانش آموزی کشور در سال تحصیلی جاری

وی با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان بوده است گفت: در سال تحصیلی جاری، گناوه اولین شهرستان در کشور در زمینه اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی بود.

وی بیان کرد: در اولین اردوی راهیان نور بالغ بر ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر از مدارس شهرستان به مناطق جنوب کشور اعزام شدند و آخرین گروه اعزامی راهیان نور نیز اردوی راهیان نور خواهران گناوه بود که برگزار شد.

به کار گیری نیروها بر اساس توانمندی و کار علمی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه پیرامون چینش و بکارگیری نیروی انسانی در مدارس و این مدیریت گفت: از بدو ورود به آموزش و پرورش در زمینه بکارگیری و چینش نیروها در مدارس و آموزش و پرورش هیچ نگاه سیاسی و جناح بندی نداشته‌ایم و از همه گروه‌ها و ظرفیت‌ها بر اساس توانمندی و کار علمی استفاده شده است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های پشتیبانی و تجهیز مدارس در طول یکسال تحصیلی در آموزش و پرورش گناوه گفت: کارهای پشتیبانی و تجهیز متعددی در مدارس مختلف شهرستان انجام شده است و در حد توان امکانات خوبی به مدارس داده شد.

وی با اشاره به پروژه‌های فعال آموزش و پرورش شهرستان گفت: در حال حاضر چندین پروژه در سطح شهرستان فعال هستند که مدارس روستای سربست، احمدحسین و کلر، استخر دانش آموزی، زمین چمن مدرسه شهید رسولی، سالن چندمنظوره دبستان شاهد حضرت رقیه (س) که سه مدرسه را پوشش می‌دهد، مدرسه خیر ساز اتیسم در مال قائد، از مهمترین این پروژه‌ها است که به زودی تکمیل خواهند شد.

مردانی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی جاری گفت: در سال تحصیلی جاری در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز مقام‌های متعددی در استان و کشور را کسب کرده‌ایم و دانش آموزان شهرستان در رشته‌های فوتسال، والیبال، فوتبال، طناب زنی، بدمینتون و دو و میدانی رتبه‌های برتر را به دست آورده‌اند.

بازماندگان از تحصیل در گناوه شناسایی شدند

شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل سنوات گذشته

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف آموزشی در شهرستان گفت: اجرای طرح شهید محمودوند از جمله طرح‌های آموزشی بوده است که این طرح در سراسر کشور به منظور فرآیند انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل (در چند سال گذشته) و بر گرداندن آنها به مراکز آموزشی انجام می‌شود..

مردانی گفت: در راستای اجرای این طرح در شهرستان گناوه در مقطع ابتدایی ۱۵۵ نفر، در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم نیز حدود ۵۰۰ بازمانده از تحصیل در سطح شهرستان شناسایی شدند و بیشتر آنها جذب شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه بیان کرد: در شهرستان گناوه ۱۵۵ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی به صورت صد در صد شناسایی و جذب شدند و از این نظر شهرستان در استان بوشهر مقام اول و در کشور رتبه برتر شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: تحول خوبی در مدارس غیر دولتی در سطح شهرستان انجام شده است و تلاش شده تا مشکلات این مدارس و نیروهای آنها بررسی و تا حد ممکن رفع شود.

آموزش و پرورش برگزار کننده آزمون‌های سراسری

وی با اشاره به برگزاری امتحانات سراسری در سطح شهرستان توسط آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در سال گذشته در شهرستان آموزش و پرورش متولی برگزاری کنکور سراسری شد و امسال نیز مرحله اول این آزمون را برگزار کرد ه است

وی گفت: همچنین امسال برای اولین بار آزمون استخدام کشوری در سطح شهرستان با حضور ۶۲۷ شرکت کننده برگزار خواهد شد که از این شرکت کنندگان ۵۷۰ خانم و ۵۷ آقا خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161195

مهمترین اخبار ایران و جهان: