نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 19:10

تئاتر خیابانی مریوان از مصدایق فرهنگی کردستان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تئاتر خیابانی مریوان یکی از مصدایق و مضاهر فرهنگی کردستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، مهدی رمضانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان یکی از مصدایق و مضاهر فرهنگی کردستان است، استان کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده و در سخنان بزرگان ما این فرهنگی بودن همواره مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این جشنواره بعد از یک سال وقفه با تلاش فرماندار، شهردار، دبیرخانه جشنواره و گروه‌های هنری و مردم فرهنگی مریوان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: زبان هنر و زبان تئاتر یک زبان نافذ و گیرا و همه‌پسند است و می‌توان با تئاتر بسیاری از مفاهیم و نیازمندی‌های جامعه را به خوبی منتقل کنیم.

رمضانی عنوان کرد: رویکردی که در گذشته نسبت به هنر و حوزه فیلم وجود داشت رویکردی بود که فرهنگ بی‌ارزش غرب را ترویج می‌کرد اما به برکت انقلاب هر روز شاهد مظاهر بسیار ارزشمند از هنر به ویژه از هنر تئاتر و سینما در ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: ما با زبان هنر بسیاری از نیازهای جامعه را می‌توانیم منتقل کنیم و این جشنواره بستری است که مردم شاد باشند و لحظات شادی را در کنار هم رقم بزنند.

معاون استاندار کردستان افزود: امروز شاهد هستیم که در سرزمین فلسطین متاسفانه رژیم غاصب صهیونیستی این همه ظلم و جنایت را علیه مسلمانان رقم می‌زند لذا از هنرمندان و گروه‌ها انتظار داریم که در صحنه‌های نمایشی به این موضوع بپردازند.

وی اضافه کرد: گروه‌های نمایشی در شانزدهمین گام جشنواره بین المللی مریوان با زبان تئاتر مفهوم بلند دفاع از مردم فلسطین و اتحاد جهان اسلام در برابر ظلم و جنایت رژیم غاصب را در جامعه ترویج دهند و گوهری درخشان بر تارک شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بزنند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541433

مهمترین اخبار ایران و جهان: