نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 11:21

هزینه‌ سنگین گازرسانی به روستاهای جنوب شاهرود/ زمان مشخصی برای گازرسانی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به هزینه‌های سنگین گازرسانی به روستاهای جنوب شاهرود گفت: با توجه به اعتبارات محدود، نمی‌توان زمان دقیق و مشخصی را برای اجرای این پروژه‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در نشستی با حضور فرماندار شاهرود و مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، گازرسانی به روستاهای کویر جنوب شاهرود بررسی شد.

ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود از تلاش‌های شرکت گاز استان سمنان در رفع مسائل و مشکلات مشترکان گاز شهرستان شاهرود و حضور مکرر مدیرعامل این شرکت در مناطق مختلف این شهرستان قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به وسعت جغرافیای شهرستان شاهرود و نداشتن دسترسی برخی شهروندان این شهرستان در مناطق روستایی به نعمت گاز، خواستار برنامه‌ریزی برای گازرسانی به مناطق باقیمانده در شهرستان شاهرود شد.

سیدجواد حقیقت‌حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان نیز با بیان اینکه گازرسانی به مناطق روستایی و محروم از دغدغه‌ها و اولویت‌های شرکت گاز استان سمنان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از مناطق روستایی استان زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا مناطق باقیمانده نیز گازدار شود.

حقیقت‌حسینی با اشاره به هزینه‌های سنگین گازرسانی به روستاهای جنوب شاهرود گفت: تأمین اعتبار این پروژه‌ها، نیازمند تأیید شرکت ملی گاز بر اساس قوانین و مقررات است که با توجه به اعتبارات محدود، نمی‌توان زمان دقیق و مشخصی را برای اجرای این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه شرکت گاز استان سمنان به روستاهای کویر جنوب شاهرود نگاه ویژه‌ای است، اظهار کرد: این روستاها، مناطق خوش‌نشین و فصلی نیستند و ساکنان آن، در حفظ امنیت منطقه نقش مؤثری دارند؛ بنابراین وظیفه خود می‌دانیم به مطالبات آن‌ها رسیدگی کرده و چالش‌های زندگی‌شان را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از رایزنی با وزارت نفت و شرکت ملی گاز در مورد روستاهای بدون گاز شهرستان شاهرود و دامغان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در گام نخست، موافقت‌های لازم برای انجام مطالعات گازرسانی به این روستاها را به دست آوریم که البته این مهم، تلاش سایر مسؤولان استان را نیز می‌طلبد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208233

مهمترین اخبار ایران و جهان: