نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 13:52

ترویج فرهنگ گذشت، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: ترویج فرهنگ گذشت و صلح، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه هدف از برگزاری «همایش صبر» را تجلیل از فعالان عرصه صلح و سازش در جامعه و تقدیر از افرادی که با گذشت از حق قانونی خود محکومانی را به آغوش خانواده برگرداندند و موجب ترویج این فرهنگ پسندیده در سطح جامعه شدند بیان کرد.

وی افزود: افرادی که اولیای دم هستند و با رضایت خود از قصاص محکوم می‌گذرند همواره به خاطر خدا و ائمه اطهار این عمل بزرگ را انجام می‌دهند و در همین راستا در دوره‌ای که از چند ماه گذشته آغاز شده و تا میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد فعالیت‌ها تحت پویشی با عنوان «به عشق امام رئوف می‌بخشم» ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ادامه داد: افرادی که در قالب این پویش با استفاده از مال، آبرو، اعتبار و جایگاه اجتماعی و مسئولیتی واسطه صلح و بخشش می‌شوند و افرادی که در این پویش از حق مالی یا قصاص می‌گذرند و رضایت می‌دهند باعث گسترش صفا و صمیمیت در جامعه و مایه تقویت همبستگی اجتماعی می‌شوند.

وی با تقدیر از مردم، خیران و مسئولان استان اصفهان، گفت: استان اصفهان هم مردم رئوفی دارد که دارای روحیه گذشت و بخشش هستند، هم خیرینی دارد که با مال و آبرو و اعتبار خود واسطه بخشش و صلح می‌شوند و هم مسئولانی دارد که با جدیت پیگیر این گونه مسائل هستند و گسترش این جریان در استان را باید به مردم اصفهان تبریک گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به آمار گذشت و بخشش در پرونده‌های کل کشور، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ مورد رضایت در پرونده‌هایی با موضوع جرایم سنگین و هزاران مورد رضایت در پرونده‌هایی با موضوع جرایم سبک صورت گرفت و آمار بخشش در پرونده‌های قصاص نسبت به سال ۱۴۰۰ بیست درصد افزایش داشته است.

وی آمار صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف کشور در سال ۱۴۰۱ را ۴۳ درصد اعلام کرد و گفت: آمار صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف کل کشور در سال گذشته به ۴۳ درصد رسید و این آمار از ۲۹ درصد به ۳۹ و سپس تا ۴۳ درصد در طول سه سال گذشته افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: با تلاش مسئولان شوراهای حل اختلاف، صلح‌یاران، میانجی گران و خیران و با ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه شاهد افزایش این امر پسندیده در جامعه خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220777

مهمترین اخبار ایران و جهان: