نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 00:19

جذب ۲۶۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های بخش آب و فاضلاب قم

قم- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم از جذب ۲۶۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های بخش آب و فاضلاب قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری اظهار داشت: پروژه خط انتقال شهر قنوات به بیش از ۱۰ هزار متر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بختیاری بیان داشت: شهر قنوات و تعداد ۸ روستای اطراف این منطقه با مشکلات کمی و کیفی آب شرب مواجه بودند که با اجرای پروژه خط انتقال، شاهد برطرف شدن مشکل آنان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم بیان داشت ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان قم برای اجرای این پروژه جذب شده است.

بختیاری ابراز داشت: این پروژه در خرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرد و امروز در ایام الله دهه فجر شامل بهره برداری آن هستیم.

وی ابراز داشت: احداث و تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی جعفریه نیز از دیگر پروژه‌های افتتاح شده است و تلاش می‌شود حجم و تعداد مخازن ذخیره آب در سطح استان افزایش پیدا کند چرا که این امر می‌تواند به تأمین و پایداری آب کمک کند.

مدیر عامل شرکت آبفای قم گفت: این پروژه از ۶ ماه قبل آغاز به کار کرد که با وجود تمامی مشکلات موجود و همت همکاران ما در آبفا این پروژه نیست به اتمام رسید.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه مخزن ذخیره ۷۰۰ متر مکعبی و همچنین ۲۲۰۰ متر خط لوله برای شهر دستجرد مورد بهره برداری قرار گرفت افزود: شهر دستجرد در سال‌های اخیر توسعه و گسترش یافته که برای تأمین آب شرب آن نیازمند این پروژه‌ها بودیم.

وی گفت: آبرسانی به ۱۵ روستای قمرود، آغاز احداث ۶ مخزن ذخیره در روستاهای قم، توسعه و اصلاح بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب، بهسازی مخازن شهری و روستایی و اصلاح شبکه‌های فاضلاب را از جمله اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفای قم ادامه داد: در طول این مدت حدود ۲۶۵ میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه‌های مختلف حوزه آب و فاضلاب جذب اعتبارات داشتیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030733

مهمترین اخبار ایران و جهان: