نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 18:41

پیری جمعیت آینده هولناکی را برای کشور رقم می‌زند

اردبیل - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پیری جمعیت قطعاً آینده هولناکی را برای کشور رقم می‌زند و تنها راهکار مقابله با آن ترویج فرزندآوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فروهر بعدازظهر دوشنبه در نخستین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اردبیل اظهار کرد: با بسترسازی مناسب و اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم فرهنگ فرزندآوری را در جامعه ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیری جمعیت معضل و مشکل جامعه امروز ایران است، خاطرنشان کرد: پیری جمعیت قطعاً آینده هولناکی برای کشور رقم می‌زند و تنها راهکار مقابله با آن ترویج فرزندآوری است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به تصویب رسانده است، تصریح کرد: این قانون با ۷۳ ماده وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشخص و تلاش کرده تا موانع ایجاد شده بر سر راه جوانی جمعیت را مرتفع کند.

فروهر با تشریح برخی وظایف این قرارگاه، نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انجام هماهنگی متقابل دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت، راهبری و تعیین ضرورت و اولویت فعالیت‌های مربوط به خانواده و جوانی جمعیت و اتخاذ تدابیر مناسب برای دستیابی به الگوی مناسب فرزندآوری را از جمله مهم‌ترین وظایف این قرارگاه عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری خانواده‌هایی که از سطح رفاه بسیار خوبی برخوردارند میزان فرزندآوری بسیار کمتر از سایر خانواده هاست و برخی از آنها حتی فرزندی ندارند و این نشان می‌دهد که بیش از مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی در این زمینه اثرگذار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: در همین راستا باید تمامی دستگاه‌ها روی مسائل فرهنگی کار کرده و فرهنگ فرزندآوری را در جامعه ترویج دهیم.

فروهر با بیان اینکه سیاست‌های اصلی دولت و مجلس حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، گفت: از ستاد ملی جوانی جمعیت انتظار می‌رود فعالیت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بر مبنای هوشمندسازی قرار دهند، چرا که اگر این موضوع با هوشمندسازی دنبال نشود در شفاف سازی مردمی سازی و کارآمد سازی موفق نخواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920477

مهمترین اخبار ایران و جهان: