نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 23:59

تخریب مجتمع ویلایی غیرمجاز در لاهیجان

به گفته رییس حوزه قضایی رودبنه شهرستان لاهیجان، یک مجتمع ویلایی غیرمجاز به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع در روستای امیرآباد بخش رودبنه لاهیجان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمد کرمی رییس حوزه قضایی رودبنه امروز در حاشیه تخریب یک واحد غیرمجاز در جمع خبرنگاران، از تخریب یک مجتمع ویلایی غیرمجاز به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع در روستای امیرآباد بخش رودبنه لاهیجان خبر داد. 

به گفته وی، این مجتمع ویلایی غیرمجاز در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و حسب تاکیدات رئیس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری گیلان در ساحل روستای امیرآباد این بخش تخریب شد. 

آنگونه که رییس حوزه قضایی رودبنه شهرستان لاهیجان گفته، سازنده متخلف ۱۴ واحد ویلای غیرمجاز را به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان در یک هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی و ساحلی روستای امیرآباد بخش رودبنه ساخته بود. 

کرمی با بیان اینکه دستگاه قضایی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز با جدیت برخورد می‌کند، افزود: دستگاه‌های متولی هم مکلف به افزایش نظارت‌ها در این زمینه هستند که در صورت کم کاری باید پاسخگو باشند. 

گودرز کمال‌پور مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان نیز با اشاره به اینکه با استعلامات انجام شده مشخص شد این اراضی خارج از طرح هادی بوده، اظهار کرد: با طرح شکایت از سوی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور دستگاه قضایی و تایید دیوان عدالت اداری کشور، تخریب این مجتمع ویلایی غیرمجاز آغاز شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642377

مهمترین اخبار ایران و جهان: