نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 15:57

پالتیکو: جو بایدن از بستری شدن وزیر دفاعش مطلع نبود

پایگاه خبری پالتیکو گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا چهار روز در بخش مراقبتهای ویژه (ICU) بستری بوده و بایدن از آن اطلاعی نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری پالتیکو در گزارشی با اشاره به مخفی کاری وزیر دفاع این کشور در زمینه بستری شدن در بیمارستان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس پنتاگون به مدت سه روز این موضوع را از دولت جو بایدن مخفی نگه داشته است.

وزارت دفاع آمریکا تنها جمعه شب فاش کرد که «لوید آستین» از دوشنبه قبل از آن در مرکز پزشکی "والتر رید" بستری شده است. وی گفت که این به دلیل عوارض پس از یک روش پزشکی انتخابی اخیر بوده است. راید مدعی شده که این مقام 70 ساله در حال بهبودی است و انتظار دارد امروز وظایف خود را به طور کامل از سر بگیرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گفت که این بستری به دلیل «عارضه‌های بعد از یک رویه درمانی انتخابی» صورت گرفته است و در توجیه مخفی کاری پنتاگون افزود که  تصمیم برای مخفیانه نگاه داشتن این موضوع بنا به ملاحظات حریم شخصی وزیر دفاع و همچنین «اوضاع در حال تغییر» اتخاذ شده است. 

رایدر در جمع خبرنگاران گفت که «کاثلین هیکس»، معاون وزیر دفاع آمریکا آماده بود اختیارات رئیسش را در صورت لزوم به دست بگیرد. او خاطرنشان کرد که هیکس برخی از مسائل روزنامه وزارت دفاع را به نیابت از آستین اجرا کرده است. 

با این وجود، شبکه ای بی سی نیوز نیز در این زمینه گزارش داد که پنتاگون هیچ جرئیاتی درباره شرایط درمانی خود ارائه نکرده است و به مدت 4 روز در بخش مراقبتهای ویژه بستری بوده است. 

یک منبع آگاه این شبکه نیز فاش کرده که علیرغم بیانیه پنتاگون درباره بهبودی آستین وی همچنان در بیمارستان است.

 به گفته سه مقام آمریکایی که با پولیتیکو مصاحبه کردند، نه تنها مردم از بستری شدن آستین در بیمارستان بی اطلاع بودند، بلکه بایدن و دولت او نیز از بستری شدن او در بیمارستان هیچ اطلاعی نداشتند.

این گزارش همچنین اضافه کرده که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید تا روز چهارم ژانویه، سه روز پس از این واقعیت، از غیبت وزیر دفاع اطلاع نداشتند. به گفته منابع آگاه، سالیوان بلافاصله پس از مطلع شدن، جو بایدن را در جریان آن قرار داده است.

منابع آمریکایی میگویند که احتمال اینکه آستین قبل از سالیوان به بایدن به طور خصوصی در مورد بستری شدنش در بیمارستان چیزی گفته باشد بسیار بعید است. پالتیگو میگوید به همین دلیل اخبار مربوط به بستری شدن لوید آستین در بیمارستان برای کارکنان کاخ سفید بسیار شوکه کننده بوده است و مقامات شورای امنیت ملی بسیار متعجب هستند که بعد از این همه مدت از چنین اخباری اطلاع یافته اند. 

یک مقام کاخ سفید به پالتیکو گفته که چنین چیزی به هیچ وجه نباید اتفاق می‌افتاد. 

علیرغم این مسائل، شبکه ای بی سی گزارش داده که بایدن و آستین گفتگوی دوستانه ای داشتند و رئیس جمهور آمریکا برای وی آرزوی بهبودی کرده است. 

در واکنش به این موضوع، خود آستین روز شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و اذعان داشت کرد که «می‌توانست کار بهتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که به درستی به مردم اطلاع رسانی می‌شد».

بستری شدن وزیر دفاع آمریکا و غیبت چند روزه وی در شرایطی صورت گرفته که پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه زیر حملات گروههای مقاومت قرار داشتند. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629733

مهمترین اخبار ایران و جهان: