نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 12:37

رانندگان حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند/ کلیه راه‌های استان باز است

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز است، گفت: رانندگان حتماً در مناطق برفی و یخبندان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصهفان با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌ها از بعد از ظهر روز گذشته در سطح استان آغاز شد و در شب گذشته در سمت جنوب و جنوب غرب استان بارش گزارش شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش به صورت پراکنده در برخی از نقاط استان گزارش شده است، افزود: در شب گذشته در محورهای شهرضا-سمیرم، شهرضا-اصفهان، سمیرم- یاسوج، اصفهان- شهرکرد، نجف‌آباد-داران، داران- الیگودرز و میمه- دلیجان بارش برف گزارش شد.

تاکی بیان کرد: در حال حاضر در محور نایین-اصفهان بارش برف و آزادراه کاشان-نطنز، محور شهرضا-اصفهان بارش باران به صورت پراکنده گزارش شده است.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی این سامانه تا امروز عصر در سطح استان فعال است و پدیده غالب به غیر از بارش پراکنده در مناطق کوهستانی مه‌گرفتگی است.

وی ادامه داد: در گردنه پُشته در محور سمیرم- یاسوج، گردنه خروس گلو در محور شهرضا-سمیرم و گردنه ظفرقند در محور نایین-اردستان پدیده مه‌گرفتگی گزارش شده است و این شرایط را تا امروز عصر همچنان خواهیم داشت.

تاکی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز است، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفر از سلامت سیستم گرمایش و برف‌پاک‌کن‌های خودروی خود اطمینان حاصل کنند و حتماً در مناطق برفی و یخبندان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و پدیده مه‌گرفتگی امکان دارد به صورت مقطعی با هماهنگی پلیس محدودیت‌ تردد اعلام و اعمال شود، بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم با پلیس و راهداری همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری در تمام محورهای استان در حالت آماده‌باش هستند و رانندگان پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها آگاه شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 940177

مهمترین اخبار ایران و جهان: