نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 16:51

۱۳۶ میلیون هکتار از عرصه کشور اراضی ملی است

زنجان-رئیس دفتر نظارت اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:از ۱۶۲ میلیون هکتار عرصه کشورحدود۱۳۶ میلیون هکتارآن اراضی ملی است و ۱۳۲ میلیون هکتار دارای نقشه حدنگاری وتثبیت مالکیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصادق سعادتیان ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، گفت: هدف سازمان ثبت اسناد و املاک، تثبیت مالکیت‌ها و اعتباربخشی به اسناد است.

وی بیان داشت: همان‌طور که اشخاص دارای شناسه ملی هستند، برای شرکت‌ها نیز شناسه ملی صادر می‌شود تا ثبت شرکت‌های سوری پیشگیری شود.

رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال‌های اخیر با الکترونیکی کردن این خدمات، توانستیم ثبت اسناد خدمات ثبت شرکت‌ها را بدون حضور متقاضی انجام بدهیم.

سعادتیان تاکید کرد: طی هفته‌های آینده با بهره‌برداری از امضای دیجیتال، خدمات ثبت شرکت‌ها به طور کامل الکترونیکی خواهد شد.

وی گفت: متر به متر کشور که دارای سند مالکیت است باید دارای حدنگاری و شناسه باشد و از ۱۶۲ میلیون هکتار عرصه کشور که حدود ۱۳۶ میلیون هکتار آن اراضی ملی است، ۱۳۲ میلیون هکتار دارای نقشه حدنگاری و تثبیت مالکیت است.

رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد کشور در حوزه اراضی ملی سند دارند و حدنگاری آنها نیز انجام شده است؛ باید به طور ویژه به حدنگاری توجه شود.

سعادتیان گفت: هوشمندسازی نرم‌افزارها و سامانه‌ها، به نوعی تکریم کارمندان است تا بتوانند مناسب‌ترین خدمت را ارائه دهند.

وی یاد آورشد: خدماتی که تا روز گذشته در سازمان ثبت ارائه شده ۸۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۷۷ مورد بود که خدمات الکترونیکی بودند و سازمان ثبت اسناد و املاک در ارائه خدمات نوین و الکترونیکی پیشرو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957033

مهمترین اخبار ایران و جهان: