نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 09:11

نقش ارزنده خانواده امام حسین (ع) در واقعه عاشورا

کارشناس مسائل مذهبی گفت: خانواده امام حسین (ع) در واقعه عاشورا هر لحظه یار و یاور امام بوده و همواره ایشان را همراهی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام سیداحمد اکرمی، کارشناس مسائل مذهبی صبح امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن امام همام بیان کرد: یکی از سخت‌ترین نوع عبادات، جهاد است و افرادی که در واقعه به فیض شهادت دست یافتند که اهل جهاد سخت بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در نهضت عاشورا مدنظر بود، موضوع توجه به خانواده است، گفت: در واقعه عاشورا، خانواده حضرت امام حسین (ع) هر لحظه یار و یاور امام بوده و همواره ایشان را همراهی کردند.

اکرمی با عنوان اینکه نهضت مقدس حسینی برای همه مردم عالم یک توفیق محسوب می‌شود و افراد حاضر در حادثه کربلا به این توفیق رسیده‌اند، اظهار کرد: چهار عامل زیاد شدن توفیق تفکر، نماز اول وقت، صله ارحام و احترام به والدین است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه بخشی از فلسفه و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) همین اجتماعات مردمی است و زنده نگه داشتن این نهضت است، افزود: اگر رحمت خدا بر ما جاری نمی‌بود و ما را بر حال خود واگذار می کرد، توفیق برگزاری هیچ مراسمی را برای امام حسین (ع) و شهدای کربلا حاصل نمی‌شد.

اجرای برنامه مداحی توسط مداح اهل بیت، کربلایی محمدرضا محمودآبادی و سینه زنی از دیگر برنامه‌های این آیین است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1411777

مهمترین اخبار ایران و جهان: