نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 21:26

پرداخت بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی فیروزه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ و  تبصره ۱۸، مصوبات سفر ریاست جمهوری ومشاغل خرد و خانگی به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

وی گفت: در جزء ۱ و ۲ تبصره ۱۶ موفق به جذب بیش از ۵۰ درصد اعتبارات شده‌ایم و مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار طرح پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی افزود: در تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ نیز مبلغی بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به حدود  ۹۵۰ طرح تخصیص یافته و جذب شده است.

وی در خصوص تسهیلات مربوط به سفر ریاست جمهوری به استان نیز گفت: بالغ بر۳۶ هزار میلیارد ریال به ۲۲۶ طرح پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: در پرداخت تسهیلات مشاغل خرد و خانگی با پرداخت ۹۷۵ میلیارد ریال ، ۱۵۸۷ طرح در استان ساماندهی شده اند.

وی اظهار داشت: منتظر ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ هستیم که بعد از تعیین سهم استانی، اقدامات لازم توسط دستگاه های ذیربط و بانک های عامل صورت خواهد پذیرفت.

فیروزه در پایان گفت: اشتغال ایجاد شده در استان توسط منابع ذکر شده بالغ بر ۲۱ هزار نفر برآورد می شود.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497177

مهمترین اخبار ایران و جهان: