نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:27

متخصصان طب ایرانی در پیاده روی اربعین چه می‌کنند؟

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از حضور 36 متخصص طب ایرانی برای ارائه خدمات درمانی در پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مژگان تن‌ساز، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از دو مرکز مستقر در مسیر پیاده روی اربعین بازدید کرد.

 تن‌ساز با حضور در دو واحد مستقر در دانشگاه اهل البیت و بیمارستان ابومهدی واقع در عمود 833 و عمود 1325 ؛ ضمن خداقوت به متخصصان طب ایرانی حاضر در محل از چگونگی و بخش های مختلف خدمات رسانی به زائرین بازدید کرد.

وی حضور 36 متخصص طب ایرانی در سفر اربعین را علاوه بر کمک به درمان بیماری‌های شایع این سفر، موجب حفظ سلامتی زائرین حسینی دانست و از مراجعه تقریبی ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر به مراکز طب ایرانی در طول شبانه روز خبر داد که در ابتدا برای آموزش و ترویج سبک زندگی سالم و بهداشت سفر، بروشور توصیه‌های طب ایرانی در سفر اربعین در اختیارشان قرار می گیرد.

نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل پس از دیدار با پزشکان و مشاهده عملکرد تیم متخصصان طب ایرانی، از بخش ماساژ دیدن کرد و گفت: با توجه به اینکه کوفتگی، پادرد و بدن درد مشکل شایع در پیاده روی اربعین است علاوه بر انجام ماساژ توسط 38 نفر کارشناس آموزش دیده، نحوه ماساژ دادن توسط خود فرد و استفاده از روغن‌های کمک کننده را به زائرین در این بخش آموزش داده می شود.
تن ساز تصریح کرد: 72 نفر برای انجام برخی امور از جمله اعمال یداوی کنار پزشک مشغول خدمت بودند که بیشترین اعمال یداوی انجام شده مربوط به ماساژ و بادکش برای رفع خستگی، کوفتگی و بهبود گردش خون بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تاکنون 5 هزار بسته گیاهان دارویی و داروهای گیاهی طب ایرانی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های شایع در سفر اربعین شامل اسهال و استفراغ، رفلاکس، گرمازدگی، کنترل عطش، عفونت‌های تنفسی، ادراری، زنان، نفخ، سوءهضم، دردهای مفاصل و عضلات، سرفه‌های خشک و خلط دار غیر عفونی، خشکی دهان، عرق سوز شدن در این پایگاه‌ها به مصرف رسیده است و 15 هزار بسته پیشگیری در مرز مهران در اختیار زائران قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485833

مهمترین اخبار ایران و جهان: