نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 10:38

آموزش خانواده‌ها برای مبارزه با اعتیاد در جامعه ضروری است

کرمانشاه- فرماندار صحنه با اشاره به ضرورت هماهنگی تمام ارگان‌ها برای مبارزه با اعتیاد، گفت: آموزش خانواده‌ها برای مبارزه با اعتیاد در جامعه ضروری است.

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقابله با مواد مخدر نیاز به عزم جدی و هماهنگی همه جانبه دارد و ضروری است که تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار شهروندان نسبت به این پدیده خانمان سوز وارد عمل شده و بخشی از فعالیت سازمانی خود را به امر مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند.

وی آموزش را مقدمه پیشگیری دانست و افزود: ضروری است با تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی نسبت به آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از جمله مدارس و خانواده‌ها سیاست گذاری‌های لازم صورت گیرد و در این رابطه استفاده از کارشناسان زبده و آشنا به حوزه مواد مخدر و روانشناسان اجتماعی الزامی است.

فرماندار صحنه شناسایی نقاط آسیب دیده و در معرض خطر روستایی و شهری به منظور بهبودی افراد و جلوگیری از گسترش آن و برنامه ریزی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به این مناطق امری مهم دانسته و خواستار استفاده از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی شد.

شهبازی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مسائل مهم اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: کوتاهی در این مسئله دامن تک تک آحاد جامعه و خانواده‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173254

مهمترین اخبار ایران و جهان: