نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:53

برپایی ۶۰ پایگاه شهری و روستایی برای جمع آوری فطریه در سرپل ذهاب

کرمانشاه- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل ذهاب از برپایی ۶۰ پایگاه شهری و روستایی برای جمع آوری فطریه در سرپل ذهاب خبر داد.

کیومرث یاری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶۰ پایگاه شهری و روستایی در شهرستان سرپل ذهاب برای جمع آوری زکات فطریه، کفارات و کمک‌های مردمی در روز عید سعید فطر برپا می‌شود.

وی افزود: از مجموع پایگاه‌های در نظر گرفته شده برای جمع آوری فطریه، کفارات و کمک‌های مردمی ۱۰ پایگاه مربوط به مناطق شهری و ۵۰ پایگاه نیز مربوط به مناطق روستایی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل ذهاب تصریح کرد: پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره و کفاره در تمامی مکان‌های برگزاری نماز عید سعید فطر بر پا خواهد شد تا کمک‌های مردمی را برای نیازمندان و محرومان جامعه جمع آوری کند.

یاری نژاد با اشاره به اینکه زکات فطره هر فرد در سال جاری ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: فطریه و کفارات جمع آوری شده با رعایت کامل موازین و اصول شرعی برای مصارف عمومی نیازمندان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع مبلغ جمع آوری شده شامل فطریه عام، فطریه سادات و کفارات عمد و غیرعمد در سال گذشته این شهرستان را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163498

مهمترین اخبار ایران و جهان: