نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 11:22

محکومیت بیش از۲۳هزار میلیارد ریالی متخلفان در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از محکومیت بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال جزای نقدی در رسیدگی به 33هزار و 232 فقره پرونده در سال 1401 دراستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین نجف زاده اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ جمعا درسه بخش کالا وخدمات ،بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۳۳ هزار و ۲۲۵ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۳۳ هزار و ۲۱۶ فقره پرونده رسیدگی شده است .

وی ادامه داد: با افزایش ۴۴ درصدی پرونده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است و در مجموع این پرونده ها ۲۳ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال محکومیت صادر شد که از این تعداد پرونده تعداد بیش از ۲۵ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد ۶ هزار ۸۵۷ فقره مربوط به بخش قاچاق کالاوارز وتعداد ۱۱۷یک هزار و فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت ودرمان می‌باشد .

نجف‌زاده گفت: شعب رسیدگی کننده به جرائم قاچاق کالاو ارز استان از ۶ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تمامی پرونده‌های وارده رسیدگی و متهمین راعلاوه برضبط کالا و خودروی حامل کالای قاچاق به نفع دولت به پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۰۱میلیون ریال جزای نقدی محکوم و در بخش کالا و خدمات نیز از تعداد ۲۵هزار ۱۹۰ فقره پرونده وارده به ۲۵هزار و ۱۸۱ فقره رسیدگی و متهمین را به پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد جزای نقدی در حق دولت محکوم و در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز از ۱۱۷۸ فقره پرونده وارده به تمامی پرونده‌ها رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۴۴ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمپ و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم کردند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از صدور مجازاتهای غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت،تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف،نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف،حبس بدل از جزای نقدی متخلفین،معدوم نمودن کالاهای فاسد و ... برای تعدادی از محکومین خبر داد.

وی درخاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت  و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز  و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی  www.tazirat135.ir ویا تلفن 135 به تعزیرات حکومتی استان ودربخش کالاوخدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت؛معدن وتجارت استان ودربخش بهداشت ودارو ودرمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و دربخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113854

مهمترین اخبار ایران و جهان: