نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 19:28

صدور 150 کارت «همیار طبیعت» برای دانش‌آموزان و معلمان گرمساری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از صدور 150 کارت «همیار طبیعت» برای دانش‌آموزان و معلمان شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار  عصر امروز به خبرنگاران گفت: یکی از رویکردهای اصلی مدیریت منابع طبیعی در یک دهه اخیر، مدیریت مشارکتی بوده است و همیاران طبیعت یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مشارکت داوطلبانه در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی هستند.

وی در خصوص طرح همیار طبیعت دانش‌آموزی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی در مدارس و استفاده از ظرفیت فرهنگی گسترده معلمان و دانش‌آموزان، این طرح با تعامل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا می‌شود.

شاه‌حسینی با اشاره به اهداف مهم این طرح و مشارکت اقشار جامعه در طرح همیار طبیعت افزود: یکی از اولویت‌های ما، جذب همیاران طبیعت است تا از این ظرفیت تأثیرگذار و مهم آموزشی نیز در حفاظت پایدار عرصه‌های منابع طبیعی استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با جذب حداکثری دانش‌آموزان و معلمان در طرح همیار طبیعت، بتوان در جهت ارتقای سطح آگاهی این قشر در حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی گام‌های مؤثری برداشت.

شاه‌حسینی از صدور 150 کارت «همیار طبیعت» برای دانش‌آموزان و معلمان شهرستان گرمسار خبر داد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 968554

مهمترین اخبار ایران و جهان: