نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 12:29

مرکز ماده ۱۶ خراسان‌جنوبی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر، موسوم به مرکز ماده ۱۶ در استان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر، موسوم به مرکز ماده ۱۶ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. 

وی به تشریح نتایج دیدار عصر دیروز خود با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پرداخت و ادامه داد: در این دیدار درخصوص مسایل استان مرتبط با موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: با عنایت به مطالبه مردم و نیاز خراسان جنوبی، ضرورت راه اندازی مرکز ماده ۱۶ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. 

استاندار  خراسان جنوبیگفت: در این جلسه مقرر شد استان نسبت به تأمین یک فضای مناسب اقدام نماید تا توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تجهیز شود. 

قناعت تأکید کرد: این مرکز اواخر دی ماه و طی مراسمی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور راه اندازی می شود. 

وی با اشاره به اقدام استان درخصوص تأمین ۳.۵ هکتار زمین مورد نیاز برای احداث مرکز ماده ۱۶ ادامه داد: همزمان با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، ساختمان مرکز ماده ۱۶ کلنگ زنی می شود. 

به گفته وی این زمین در مجاورت پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بعد از ایستگاه بازرسی علی آباد قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام استان در تأمین و توسعه زیرساخت ها در مرز ماهیرود تأکید کرد. 

قناعت خاطرنشان کرد: مقرر شد یک باب سوله به مساحت ۲۰۰ مترمربع به منظور تسهیل در بازرسی خودروهای متردد برای مجموعه مرزبانی استان در مرز ماهیرود احداث شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624054

مهمترین اخبار ایران و جهان: