نیوز سیتی!
27 اسفند 1402 - 13:52

حماس: نتانیاهو در راستای اهداف شخصی برای ادامه جنگ تلاش می‌کند

نماینده حماس در لبنان با بیان اینکه دشمن در تلاش برای امتیازگیری از مقاومت در مذاکرات است تاکید کرد حماس پیشنهاد خود را ارائه داده اما معامله تبادل اسرا در صورتی انجام می‌شود که تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزات علیه غزه وجود داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان طی سخنانی درباره پیشنهادی که این جنبش اخیرا در مذاکرات ارائه داده است اعلام کرد که حماس کارت جدیدی را برای فعال‌سازی مذاکرات و تبادل اسرا ارائه داده؛ البته مشروط به وجود تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ علیه غزه.

نماینده حماس در لبنان در گفت‌گو با المیادین اظهار داشت که حماس چشم‌انداز خود را برای فعال کردن مذاکرات جهت توقف تجاوزات ارائه داده که شامل شروط این جنبش طی 3 مرحله می‌شود.

وی ادامه داد که حماس در پرونده تبادل اسرا از خود نرمش نشان داده اما انجام این معامله بدون وجود تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزات علیه غزه ممکن نیست. دشمن صهیونیستی در همه مراحل مذاکرات کارشکنی و فریبکاری می‌کند اما امروز توپ در زمین رژیم اشغالگر و واشنگتن است.

این مسئول حماس در ادامه گفت که نتانیاهو در راستای اهداف شخصی خود برای ادامه و گسترش جنگ تلاش می‌کند؛ زیرا توقف جنگ یعنی محاکمه نتانیاهو و رفتن او به زندان.

عبدالهادی درباره موضع‌گیری و نقش ایالات متحده در مذاکرات هم اظهار داشت که دولت آمریکا رفتاری کاملا دوگانه دارد؛ به این صورت که در عین حال که مدعی تلاش برای ورود کمک‌ها به غزه است اما هیچ کاری برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف تجاوزات آن انجام نمی‌دهد.

وی افزود: جنایات نسل‌کشی که امروز اشغالگران در غزه انجام می‌دهند و تهدیدات آنها برای حمله به رفح، در چارچوب فشار بر مقاومت با هدف پایین آوردن سقف شروط آن در مذاکرات است.

این مسئول حماس درباره شرایط میدانی مقاومت در جنگ با دشمن اعلام کرد که مقاومت امروز با اقتدار در همه محورهای غزه جنگ را اداره می‌کند و رزمندگان ما به وارد کردن ضربات شدید به دشمن ادامه می‌دهند. مقاومت آماده هر سناریویی بوده و این میدان است که ویژگی‌های مرحله آینده را تعیین می‌کند.

دیشب «اسامه حمدان» از رهبران برجسته جنبش حماس نیز اعلام کرد:آنچه که حماس در این مذاکرات ارائه داده شامل پایان دادن به تجاوزات، بازگشت آوارگان، امدادرسانی به غزه و آغاز بازسازی این منطقه است.

این درحالی است که روز جمعه شبکه خبری «الجزیره» به نقل از منابع خود گزارش داد که حماس پیشنهاد آتش بس را در سه مرحله ارائه کرده است که هر مرحله 42 روز به طول خواهد انجامید.

شب گذشته نیز روزنامه عبری اسرائیل هیوم به نقل از یک منبع اصلی مطلع از مذاکرات مدعی شد: اصلی‌‌ترین مانع در مقابل پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا کنار رفته است، از این رو یک هیئت رسمی اسرائیلی احتمالا روز دوشنبه عازم قطر خواهد شد تا مذاکرات را از سر بگیرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که فاصله و شکاف بین دو طرف همچنان بسیار زیاد است اما تنها تغییر به وجود آمده در این امر اعلام میانجی‌ها است که شرط پایان جنگ از این پس در کار نخواهد بود، اگر این امر صحیح باشد یک پیشرفت دراماتیک در این روند به شمار می‌رود.

البته رسانه‌های عبری همواره در جریان مذاکرات عادت به انتشار اخبار ضد و نقیض و فرافکنی با هدف جنگ روانی داشته‌اند و مسئولان حماس بارها درباره این نکته هشدار داده و تاکید کرده‌اند که مطالب منتشر شده در رسانه‌های عبری را نباید مبنا قرار داد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1687810

مهمترین اخبار ایران و جهان: