نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 12:38

شناسایی ۱۲۰ هزار مودی جدید در مازندران

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: در دولت سیزدهم به واسطه بخشی از اجرای قانون پایانه فروش و سامانه مودیان ، حدود ۱۲۰ هزار مودی جدید شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محسن اسلامی ورکی مدیرکل امور مالیاتی مازندران طی گفت‌وگویی با حضور در ستاد گرامیداشت دهه فجر مازندران اظهار کرد: مالیات در همه دولت‌ها به‌عنوان یک درآمد پایدار و با ثبات بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم سازمان امور مالیاتی از مالیات‌ستانی سنتی به سمت مالیات‌ستانی هوشمند قدم برداشت، افزود: در سنوات گذشته نوع مالیات‌ستانی براساس برآورد اشخاص از فعالیت‌های اقتصادی بوده اما در سال‌های اخیر بر‌اساس داده و اطلاعاتی که به دست آمد نسبت به اخذ مالیات اقدام می‌کنیم‌.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته در مازندران حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد و عوارض ارزش‌افزوده حدود ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است.

اسلامی یادآور شد: همچنین طی ۱۰ ماهه سال‌جاری نیز ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد کا نسبت به مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دولت به دلیل حمایت از بخش تولید و مالیات ستانی، نرخ مالیاتی تولید کنندگان را از ۲۵ درصد، ۷ درصد کاهش داد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم به واسطه بخشی از اجرای قانون پایانه فروش و سامانه مودیان، حدود ۱۲۰ هزار مودی جدید شناسایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی در حال اجرای اَبَر پروژه اقتصادی تحت عنوان پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان است، تصریح کرد: از ابتدای دی ماه امسال اشخاص حقوقی و کسانی که فروش شان در ۶ ماه سال جاری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده که مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی شدند.

اسلامی یادآور شد: عدم تحقق درآمدهای مالیاتی قطعا باعث کسری بودجه شده و یکی از عوامل اصلی در ایجاد تورم، کسری بودجه دولت‌ها محسوب می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666898

مهمترین اخبار ایران و جهان: