نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 19:02

ارمنستان: جمهوری آذربایجان تلاش‌های اعتماد ساز ما را رد می‌کند

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که علی رغم ارائه نقشه‌های میادین مین به جمهوری آذربایجان، این کشور توجهی به اقدامات اعتماد ساز ارمنستان نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بگو مگوی بین باکو و ایروان، وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که باکو تلاش های اعتمادسازی ایروان را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیان» وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد:«ارمنستان در یک اقدام اعتمادساز، تمامی نقشه‌های میدان مین را که در اختیار داشت، به جمهوری آذربایجان تحویل داد.»

دستگاه امنیت ملی ارمنستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که آنچه را که «اسناد جدید» حاوی اطلاعاتی در مورد یک میدان مین در قره باغ  را به جمهوری آذربایجان ارائه می‌کند.

ارمنستان اعلام کرده که این تصمیم بر اساس ملاحظات بشردوستانه است، اما جمهوری آذربایجان معتقد است که این اقدام اعتماد ساز نیست.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر باکو از کشته شدن شهروندان خود ناشی از انفجار مین خبر داده بود. به دنبال این حادثه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد:«همه باید بر ارمنستان فشار بیاورند تا اطلاعات دقیق نقشه‌های مین‌های زمینی را بدست آورد».

در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با ارمنستان با میانجیگری روسیه پایان یافت.

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان اظهار داشته که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

پاشینیان گفت: «ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد».

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت: «رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651298

مهمترین اخبار ایران و جهان: