نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 06:25

ناپدید شدن بالگرد «شینوک-53» آمریکا با 5 تفنگدار دریایی

مقام‌های آمریکایی غروب چهارشنبه از ناپدید شدن یک بالگرد رزمی این کشور حین پرواز به «کالیفرنیا» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که یک بالگرد رزمی این کشور با پنج خدمه ناپدید شده است.

به گزارش منابع خبری، تفنگداران دریایی آمریکا از پایگاه هوایی در «نوادا» در حال اعزام به «کالیفرنیا» بودند.

نوع این بالگرد «شینوک-۵۳ سوپر استالیون» اعلام شده که از پایگاه نیروی هوایی «کریچ» به پایگاه هوایی «میرامار» در «سن دیگو» در کالیفرنیا، پرواز می‌کردند.

پنتاگون از گشت هوایی و تلاش‌ها برای جستجو و نجات کمک به خدمه این بالگرد خبر داده است.  وضعیت جوی منطقه نیز سرد و برفی اعلام شده و تاکنون این بالگرد پیدا نشده است.

چندی قبل نیز یک فروند بالگرد نیروی دریایی آمریکا حین ماموریت در خلیج «سن دیگو» در کالیفرنیا سقوط کرد.این بالگرد از نوع «سی هاوک ام اچ -۶۰»  حین انجام ماموریت سقوط کرد. این بالگرد متعلق به ناو هواپیمابر کلاس «نیمیتس»  بود وحین سقوط ۶ سرنشین داشت. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که هر ۶ سرنشین این پرواز جان سالم به در بردند.

نیروی دریایی آمریکا معمولا به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این سوانح خودداری  و تنها  سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به گفتن این جملات بسنده می‌کند که  ایمنی و رفاه خلبان ما اولویت اصلی ارتش است و علت  حادثه بررسی خواهد شد.

پیشتر نیز یک فروند جنگنده «اف-۵» تک سرنشین نیروی دریایی آمریکا پس از برخاستن از پایگاه به اقیانوس اطلس سقوط کرد.

در این سانحه  جنگنده اف-۵ در حال انجام ماموریت آموزشی در اقیانوس اطلس بود که به دلایل نامعلوم سقوط کرد. خلبان این جنگنده لحظاتی قبل از سقوط موفق به خروج اضطراری شد. اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است که برای شبیه سازی هواپیماهای دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا استفاده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664954

مهمترین اخبار ایران و جهان: