نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 12:46

هرمزگان مهیای هجدمین نمایشگاه کتاب پس از 4 سال وقفه

پس از 4 سال وقفه ناشی از کرونا و عملا تعطیلی نمایشگاه کتاب، حالا هرمزگان مهیای برگزاری هجدمین نمایشگاه بزرگ کتاب در محل دائمی نمایشگاههای بندرعباس در سه راه جهانبار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان در آستانه 22 بهمن سالروز پیرزی انقلاب اسلامی میزبان یک رویداد فرهنگی بزرگ در قالب نمایشگاه کتاب است.

نمایشگاهی که پس از یک وقفه 4 ساله عمدتا ناشی از کرونا، حالا دوباره در کشور جان گرفته و قرار است از 21 بهمن ماه به مدت یک هفته در هرمزگان برپا شود.

هرمزگان بعد از آذربایجان شرقی، دومین استان کشور است که عزم برگزاری نمایشگاه کتاب کرده و هجدهمین دوره آن را به میزبانی می نشیند.

مدیرکل فرهنگ هرمزگان: 350 ناشر به هرمزگان می آیند

به گفته اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این باره گفت: تعداد ناشران در این نمایشگاه تاکنون 350 ناشر هستند که ناشران استانی هم به آن اضافه خواهند شد و در کل 25هزار عنوان در چهار بخش عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

جهانگیری ابراز داشت: اگر شرکت های اقتصادی در برگزاری نمایشگاه به کمک ما بیایند ما می توانیم بیشتر از 1 میلیارد تومان هم یارانه کتاب به مردم بدهیم و سقف تخفیف خرید کتاب امسال 30 درصد در نظر گرفته شده است.

 

21 تا 27 بهمن سه راه جهانبار

 هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان 21 الی 27 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس و بعد از آن نمایشگاه دیگری در جزیره کیش برگزار می شود.  

از روز دوشنبه سازه غرفه ها وارد استان خواهد شد و 19 بهمن ماه کتاب ها وارد استان هرمزگان خواهد شد و انشالله 21 بهمن ماه نمایشگاه کتاب در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع افتتاح می شود.

همکاری استانداری و صنایع

میردادی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم در این باره اظهار داشت: در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی دستگاه های دیگر اجرایی استان از جمله استانداری هرمزگان و شهرداری و صنایع قول همکاری را داده اند و امیدواریم همانگونه که در سال های گذشته ما را همراهی کرده اند امسال نیز در این رویداد بزرگ فرهنگی مشارکت داشته باشند.

 

 

وی عنوان کرد: امسال در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب، برنامه های فرهنگی متنوع شامل شبهای فرهنگی شهرستان، باشگاه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از آثار مولفان، جلسات نقد و بررسی از کتاب مولفان و... برگزار می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661354

مهمترین اخبار ایران و جهان: