نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 11:52

پاسخ شهردار و سگ‌های ولگردی که باشتی‌ها را عاصی کرده‌‌اند

سگ‌های ولگرد در شهر باشت به صورت گله‌ای حرکت می‌کنند و وحشت در دل شهروندان انداخته‌اند. با توجه به سال تحصیلی جدید خانواده‌ها نگران حمله سگ‌ها به فرزندانشان در راه رفتن به مدرسه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، زندگی حق مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آسایش، آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است.

سگ‌های ولگرد در شهر باشت به صورت گله‌ای حرکت می‌کنند و وحشت در دل شهروندان انداخته‌اند. با توجه به  سال تحصیلی جدید خانواده‌ها نگران حمله سگ‌ها به فرزندانشان در راه رفتن به مدرسه هستند.

سگ‌ها برای یافتن غذا و سیر کردن شکم مدام در حال پرسه زدن در اطراف سطل‌های زباله و منازل شهروندان هستند و در مسیر راه به کودکان حمله می‌کنند و اگر شهروندان لحظه‌ای غافل شوند، اتفاق جبران‌ناپذیری برای کودکان خواهد افتاد.

شهروندان می‌گویند اگر فکری برای کنترل و جمع‌آوری این حیوانات نشود، جمعیت آن‌ها روز به روز بیشتر و مشکلاتی که برای شهر و شهروندان حادتر می‌شود.

آنان اذعان می‌کنند بارها در این خصوص به شهرداری اطلاع داده شده، اما هنوز اقدام اساسی انجام نشده است.

عده‌ای از شهروندان باشت در تماس با خبرگزاری فارس، نسبت به شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری شدند. شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

 شهردار باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  با اشاره به انتقاد شهروندان درخصوص جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب اظهار کرد: مدتی شاهد افزایش تعداد سگ ها در منطقه بودیم که علاوه بر ایجاد خلل در تردد شهروندان از نظر بهداشتی نیز نیازمند توجه بود.

سید رضا حسینی گفت: در حال حاضر طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب به صورت زنده‌گیری در دستور کار است.

وی افزود: بخشی از سگها از شهر خارج شدند بخش دیگر ماندند که در آینده نزدیک منتقل خواهد شد،البته بخشی از سگ‌ها اهلی و مربوط به دامداران اطراف شهر هستند که انتظار می رود توسط صاحبان آنها کنترل شوند.

حسینی گفت: شهرداری این شهر به تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست و رفع این معضل در باشت نیازمند هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های متولی در سطح شهرستان است که متاسفانه تاکنون هیچگونه همکاری با این شهرداری نداشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544954

مهمترین اخبار ایران و جهان: