نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 01:34

نیروهای آمریکا ۱۶ بار در عراق و سوریه مورد هدف قرار گرفتند

آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور در ماه جاری میلادی ۱۶ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت نیروهای این کشور ظرف یک هفته ۱۶ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

پاتریک رایدر در یک نشست خبری شامگاه پنجشنبه گفت: «می‌توانم به شما بگویم بین ۱۷ تا ۲۶ اکتبر، نیروهای آمریکا و ائتلاف ۱۲ بار به صورت جداگانه در عراق و ۴ بار در سوریه توسط پهپادها و راکت‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده گروه‌های تحت حمایت ایران این حملات را علیه پایگاه‌های آمریکا انجام داده‌اند. 

در همین حال، ساعاتی قبل‌تر یک مقام وزارت دفاع آمریکا به پولیتیکو گفت ۱۹ نظامی این کشور در عراق و سوریه در نتیجه حملات پهپادی و راکتی یک هفته اخیر به ضربه مغزی (TBI) مبتلا شده‌اند. 

مقام پنتاگون تصریح کرد ۱۵ نفر از نظامیان آمریکا در منطقه التنف سوریه و ۴ نظامی در عین‌الاسد عراق مبتلا به «آسیب مغزی تروماتیک» (ضربه مغزی) تشخیص داده شده‌اند. 

به گفته این مقام پنتاگون، دو نظامی دیگر آمریکا در التنف دچار جراحت‌های جزئی دیگری شده بودند و همه این افراد اکنون به سر پست‌هایشان برگشته‌اند. 

در روزهای گذشته آمارهای ضد و نقیضی از جراحت نظامیان آمریکایی در نتیجه حملات پهپادی و راکتی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه منتشر شده است. 

روز گذشته پنتاگون اعلام کرده بود ۲۱ نیروی نظامی آمریکا پس از حملات ۱۷ و ۱۸ اکتبر به این پایگاه‌ها دچار جراحت‌های جزئی شده‌اند. پنتاگون به انتشار اطلاعات به صورت قطره‌چکانی در مواردی از این دست شهرت دارد.

پولیتیکو این گزارش را نشان‌دهنده خطرات موجود علیه صدها نفر از نیروهای آمریکا در پایگاه‌های این کشور در سراسر خاورمیانه دانسته است. 

گروه‌های مقاومت در منطقه که با حضور نظامی آمریکا مخالفند از چند روز پیش بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.گروه‌های مقاومت عراقی همچنین از چند روز پیش پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را در سوریه نیز هدف قرار داده‌اند.

پایگاه التنف در شرق سوریه و پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه از جمله مقرهایی است که طی این روزها از سوی مقاومت عراق هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار گرفته است. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551710

مهمترین اخبار ایران و جهان: