نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 16:52

تجلیل و نکوداشت ۵۳ حافظ کل قرآن کریم برگزار شد

آئین افتتاحیه تجلیل، تکریم و نکوداشت ۵۳ حافظ کل قرآن کریم موسسه تخصصی مهد قرآن  کشور به میزبانی مهد قرآن استان مازندران شهرستان بهشهر در هتل مروارید صدرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدمحمود چاووشی مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن عصر امروز در حاشیه برگزاری افتتاحیه آئین تجلیل از حافظان‌کل قرآن در هتل صدرا بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آیین تجلیل در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی، تکریم و شکوفایی حافظان قرآن در راستای تحقق منویات رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در حال برگزاری است.

وی افزود: موسسه کشوری مهد قرآن بیش از سه دهه با هدف آموزش حفظ و فهم قرآن در کشور فعال است.

این‌ مسوول با بیان اینکه مهد قرآن در ۲۳ استان دارای ۱۴۳ شعبه است، خاطرنشان کرد: این موسسه، مردمی و عام المنفعه و غیرانتفاعی  آموزش قرآن از سنین کودکی، نوجوانی، جوانان و بزرگسالان را در دستور کار دارد.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن یادآور شد: بیش از ۴ هزار حافظ قرآن در سطح کشور نتیجه تلاش مهد قرآن در سراسر کشور بوده است.

چاووشی گفت: این موسسه در استمرار برنامه های آموزشی خود همه ساله، یک دوره آزمون حفظ قرآن کریم را با ترجمه، تدبر و تفسیر را برگزار و در این آزمون دو مرحله مقدماتی و استانی و دوره کشوری شرکت می کنند.

وی افزود: پانزدهیمن دوره آزمون با عنوان ترنم وحی امسال با حضور ۱۳۴ حافظ کل قرآن در مرحله استانی برگزار شد که ۹۰ نفر به مرحله کشوزی راه بافتند و در مرحله کشوری ۵۳ نفر حائز رتبه برتر کشوری شده و گواهینامه حفظ قرآن را دریافت می کنند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن اظهار کرد: مراسم‌حافظان کل قرآن کریم عضو موسسه مهد قرآن سراسر کشور که در مرحله نهایی پانزدهمین دوره حفظ قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر "ترنم وحی" ۱۴۰۲ موفق به دریافت مدرک حفظ کل شدند، با حضور اساتید برجسته استاد شهریار پرهیزگار، محمدحسین سعیدیان و سیدمهدی سیف، برگزار شد.

آئین اختتامیه این همایش، جمعه ۱۷ آذر ماه با تجلیل از حافظان قرآن کشور برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۵۹/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597198

مهمترین اخبار ایران و جهان: