نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 07:52

قسام برج دیده‌بانی جدیدی رو به شهرک‌های صهیونیستی احداث کرد

نیروهای مقاومت فلسطینی در گروه قسام برج دیده‌بانی جدیدی رو به شهرک‌های صهیونیستی احداث کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس برج دیده‌بانی جدیدی در شهرک بیت حانون احداث کرده که مشرف به گذرگاه ایرز، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در النقب و شهر اشغالی عسقلان است.

به گفته منابع فلسطینی، احداث این برج دیده‌بانی اقدامی دیگر از سوی قسام برای به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی است.

این برج همانند برجی است که قسام قبلاً مشرف به شهرک صهیونیست‌نشین نتیو هعسراه احداث کرده بود.

پیشتر نیز نظامیان اشغالگر اسرائیلی در بامداد دوشنبه به اردوگاه عایده در شمال بیت لحم یورش بردند.

در این ارتباط گفته شده که صهیونیست‌ها به منزل محمد صالح ابو عکر اسیر آزاده فلسطینی یورش برده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

در پی این حمله، درگیری شدیدی در اردوگاه عایده بین جوانان فلسطینی و اشغالگران اسرائیلی به وقوع پیوست که طی آن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده است.

این حمله کمتر از یک روز پس از حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین صورت گرفته است. روز یکشنبه نیز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود که «قصی رضوان واکد»، کودک ۱۴ ساله فلسطینی که در حمله ظهر یکشنبه اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین ۳ فلسطینی زخمی شده بودند که حال هر ۳ نفر وخیم بود.

این در حالی است که منابع محلی در کرانه باختری شامگاه گذشته از شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک نشینان صهیونیست در سلفیت خبر داده بودند.

در پی حمله صهیونیست‌ها به جنین، درگیری مسلحانه شدیدی بین آنها و مبارزان مقاومت رخ داده است. منابع فلسطینی گزارش دادند، صهیونیست‌ها خانه اسیر زکریا الزبیدی را محاصره کردند و در نهایت جبرئیل الزبیدی برادر وی را به اسارت گرفتند. گفته شده که یکی از فرزندان اسیر زکریا الزبیدی هم در این حمله هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035254

مهمترین اخبار ایران و جهان: