نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 23:43

کشور ما امروز بیش از گذشته به امیدآفرینی و نشاط نیاز دارد

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران برون‌مرزی قم در سال 1400 اظهار کرد: کشور ما امروز بیش از گذشته به امیدآفرینی و نشاط نیاز دارد، یکی از ابزارهایی که می‌توان از طریق به نشاط اجتماعی رسید ورزش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی متقی‌فر مسئول دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران برون‌مرزی قم در سال 1400 که عصر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: کشورما امروز بیش از گذشته به امیدآفرینی و نشاط نیاز دارد، یکی از ابزارهایی که می‌توان از طریق به نشاط اجتماعی رسید ورزش است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت ورزش می‌توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد؛ ورزش به ویژه ورزش قهرمانی در کشور ما طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری کرده و شاهد بودیم که در آوردگاه‌های آسیایی و جهانی نمایندگان کشورمان خوش درخشیدند و با عملکرد خود باعث شدند پرچم کشورمان به اهتزاز درآید.

متقی‌فر تصریح کرد: ورزش قم در سال‌های اخیر ثابت کرده که در کشور حرفی برای گفتن دارد، وقتی اسامی اعضای تیم‌ ملی را نگاه می‌کنیم در بسیاری از رشته‌ها ورزشکارانی از قم حضور دارند. قم می‌تواند سرآمد ورزش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی در امور جوانان در بین سایر استان‌ها باشد.

مسئول دفتر توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تلاش ما در وزارتخانه طی مدت اخیر این بوده بتوانیم با استفاده از سمن‌هایی که در استان‌ها وجود دارد اقدامات موثری انجام دهیم، در مجموع 4 هزار سمن در کشور ثبت شده و بخش عمده آن‌ها فعال هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیرکل پرتلاش و توانمند ورزش و جوانان قم باید از ظرفیت‌ و سرمایه‌ای که در قم در دو بخش ورزش و جوانان وجود دارد به درستی استفاده کند  تا در نهایت بتوانیم قم را به عنوان یک الگوی موفق در کشور معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم مهدی مقیمی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، طی  سخنانی بیان کرد: هرنوع هزینه کردن در ورزش نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، متاسفانه گاهی اوقات به حوزه ورزش به خوبی توجه نمی‌شود که همین موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی دارد.

وی ادامه داد: متولیان ورزش ما باید روی ورزشکاران مستعد سرمایه‌گذاری کنند و برای آینده آن‌ها باید برنامه‌ریزی درستی داشت که یک نمونه از آن بحث تحصیل ورزشکاران است. ورزشکار ما باید در کنار ورزش حرفه‌ای خود به تحصیل اهمیت دهند تا بعد از بازنشستگی از ظرفیت آن‌ها در بدنه مدیریتی ورزش استفاده کرد.

مقیمی در ادامه با اشاره به مشکلات ورزشکاران پیشکسوت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز در ورزش ما وجود دارد کمتر اهمیت دادن به پیشکسوتان عزیزی است که در زمان خود برای استان و کشورمان افتخارات بسیاری کسب کردند.

معاون اجتماعی استانداری قم تاکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که این پیشکسوتان قرار است نسل جدید ورزش را پرورش دهند، باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی و شرایط درستی برای آن‌ها فراهم کرد؛ ورزشکارانی که امروز زیر دست این بزرگان پرورش پیدا می‌کنند اگر درست تربیت شوند مرام و منش پهلوانی را به درستی می‌آموزند؛ از اداره‌کل ورزش و جوانان می‌خواهم نگاه ویژ‌ه‌ای به پیشکسوتان داشته باشد

وی در پایان عنوان کرد: ورزش در مناطق مختلف قم باید ترویج پیدا کند و اگر این امر محقق شود شک نکنید دیگر شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود؛ باید فضا و شرایط برای ورزش کردن نوجوانان و جوانان قمی افزایش یابد.

پایان پیام/78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069054

مهمترین اخبار ایران و جهان: