نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:32

کرمانشاه سردترمی‌شود/ بارش برف و باران تا پایان هفته در استان ادامه دارد

رییس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی حاکم در منطقه، همچنان تا اواسط روز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی، رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن ارائه آماری از بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: پاوه با ۱۱.۲ میلی‌متر بارندگی و حمیل با چهاردهم میلی‌متر به ترتیب پر بارش‌ترین و کم بارش‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی شهر کرمانشاه نیز در شبانه‌روز گذشته ۲ میلی‌متر گزارش شده است.

رییس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه بارشی حاکم در منطقه، همچنان تا اواسط روز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون توده‌های بارشی با پراکندگی بالا در نقاطی از استان کرمانشاه به خصوص در نیمه غربی و نواحی شمالی مشاهده می‌شود این توده‌ها عمدتا برفی هستند که علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه‌های برفگیر، بتدریج در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: وزش باد که امروز در بعضی ساعات نسبتا شدید خواهد بود؛ بتدریج سبب نفوذ غبار به جو استان می‌شود. غبار، طی ساعاتی از امروز تا قبل از ظهر فردا و مطابق معمول در نواحی مرزی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: متوسط دمای هوا از فردا تا پایان هفته روندی رو به کاهش می‌یابد. کاهش دما، که شرایط را برای تشکیل مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم می‌کند؛ در روزهای جمعه و شنبه محسوس خواهد بود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024910

مهمترین اخبار ایران و جهان: