نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 17:57

ماموریت اربعین از جمله ماموریت‌های بسیار مهم برای فراجا است

کرمانشاه- رئیس بازرسی فراجا با بیان اینکه ماموریت اربعین از جمله ماموریت های بسیار مهم برای فراجا است، گفت : یکی از مظاهر وحدت، انسجام و برادری در فراجا ماموریت اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار معصوم بیگی ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت اربعین از جمله ماموریت‌هایی است که سرمایه افزا است و سرمایه اجتماعی و منزلت سازمان فراجا را ارتقا می‌دهد.

وی افزود: این مأموریت یک اندوخته و ذخیره معنوی برای کارکنان انتظامی شرکت کننده است و امیدوارم همه کارکنان از فیوضات این مأموریت و اجر خدمت به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بهره مند شوند.

رئیس بازرسی فراجا ادامه داد: بخش قابل توجهی از کارکنان انتظامی در این ایام یا زائر بوده و یا خدمتگزار به زوار هستند که به هر حال ارزشمند و مهم است.

بیگی با اشاره به تلاش و زحمات کارکنان انتظامی در این مأموریت، اضافه کرد: اگر بالاتر از ۲۰ نمره‌ای برای ارزیابی تلاش و اقدامات کارکنان انتظامی قابل محاسبه و اعطا بود، یقیناً باید آن نمره را به همکاران اعطا می‌کردیم و به این لحاظ از تلاش همه همکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب خدمت رسانی در مرز خسروی، بیان کرد: در مرز خسروی همه پای کار هستند، به معنای واقعی کلمه دیپلماسی مرزی و تعامل سازنده و کارسازی با کشور همسایه برقرار شده با اینکه مأموریت حفاظت از مرز و تأمین امنیت زوار نیز با هوشیاری و هوشمندی در حال انجام است.

رئیس بازرسی فراجا از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت: اقدامات ارزشمندی در راستای آموزش زائران، اطلاع رسانی و همچنین به تصویر کشیدن اقدامات و فعالیت‌ها توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است.

بیگی از اقدامات و فعالیت‌های شبانه روزی انجام شده توسط مجموعه‌های یگان ویژه، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس راهور، پلیس راه، یگان ویژه و سایر قسمت‌های انتظامی که مجاهدانه در مأموریت اربعین در حال تلاش هستند، قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کمتر از ۳۰۰ هزار نفر از طریق مرز خسروی به حرم اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شدند اما امسال تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق این مرز خارج شده اند و این امر بیانگر این است که آمادگی لازم در انتظامی و مرزبانی استان برای این مأموریت وجود داشته است.

رئیس بازرسی فراجا با اشاره به اینکه از امروز و روزهای پیش رو شیب تردد زوار در مسیر برگشت به کشور است، گفت: در این ایام ضروری است که توان بیشتری برای مأموریت ورود و برگشت زائرین در نظر گرفته شده و ظرفیت سازی در این حوزه باشد و تمام تلاش‌ها در راستای پیشگیری از تصادفات، تأمین نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم بکارگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483510

مهمترین اخبار ایران و جهان: