نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 17:42

آماده انتقال دستاورهای محیط زیستی ایران به سنگال هستیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر محیط زیست سنگال گفت: آماده انتقال دستاورهای محیط زیستی خود به سنگال هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه امروز در حاشیه دومین روز از اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در دیدار با علیون ندویه ضمن خوش آمدگویی به وزیر محیط زیست سنگال، این کشور را همسو و هم نظر با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: یکی از مصداق‌های حمایت کشور شما از ایران، حمایت از برگزاری این اجلاس در کشور ما بود.

وی ادامه داد: ما در بسیاری از زمینه‌ها با کشور شما همکاری داریم و مایلیم این همکاری‌ها را در خصوص محیط زیست نیز گسترش دهیم. متخصصان ما تجربه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف محیط زیست از جمله کاهش گرد و غبار، مدیریت منابع آبی، مدیریت پسماند و… دارند و آماده‌ایم این تجربه‌ها را در اختیار کشور شما قرار دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: امیدواریم این اجلاس با حمایت شما و سایر کشورها به نتایج مثبتی برسد، نه اینکه فقط حرف‌های تکراری زده شود.

سلاجقه تأکید کرد: نشست‌های دوجانبه میان دو کشور می‌تواند بعد از برگزاری این اجلاس برگزار شود و پس از رسیدن به توافقات، وارد فاز اجرایی و عملیاتی شویم.

در ادامه این نشست علیون ندویه با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شده است تا ایران در بسیاری زمینه‌ها ازجمله کشاورزی به خودکفایی برسد، گفت: مایلیم از دستاورهای شما درهمه زمینه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان اظهارکرد: آشنایی با توانایی شما درخصوص مسائلی مانند جنگل‌زدایی، توسعه پایدار و… می‌تواند به کشور ما کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493298

مهمترین اخبار ایران و جهان: