نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 23:21

غرفه‌های جهاد تبیین طی ماه محرم در کرمانشاه برپا می‌شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش های اسلامی است، گفت: غرفه‌های جهاد تبیین طی ماه محرم در کرمانشاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی ماه محرم که با حضور مدیران عضو این ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تربیت نوجوانان و جوانان در این ماه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: این استان دارای ۳۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید آموزش و پرورش را در امر تربیت همراهی کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به قیام امام حسین (ع)، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ماه محرم بهترین فرصت برای احیای این فریضه الهی است.

صحرایی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی باید به صورت ویژه در این ایام پیگیری و انجام شود، گفت: برپایی غرفه‌های جهاد تبیین در ایام ماه محرم در نقاط مختلف شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته و پاسخگوی شبهات مردم خواهند بود.

وی اضافه کرد: برای انجام این کار لازم است از افراد دارای صاحب فکر و اندیشه و آگاه به اطلاعات استفاده شود تا نیاز مراجعه کنندگان را پاسخگو باشند و با توجه به گستردگی شهر کرمانشاه نباید این غرفه‌ها محدود به نقاط خاصی شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه از دیرباز به عاشق و دلداده امام حسین (ع) بوده اند، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و آمادگی افکار مردم در این ماه بیش از هر زمان دیگری فرصت برای تبلیغ احکام دین فراهم است.

صحرایی عنوان کرد: در مسیر برپایی غرفه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادران و خواهران، بسیج دانشجویی و اساتید، گروه‌های مردمی و جهادی، سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، اوقات و امور خیریه و… نیروهای نظامی و انتظامی مشارکت خواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364554

مهمترین اخبار ایران و جهان: