نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 14:25

جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد

زنجان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امر تبلیغ فقط به جامعه روحانیت اختصاص ندارد، گفت: جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح چهارشنبه در جمع فعالان قرآنی اظهار کرد: تصویر عزاداری مردم زنجان گویای اهتمام و احترام مردم به قرآن و اهل بیت (ع) است و این جمعیت عظیم ارادت خود را به مکتب اسلام نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه احترام به قرآن باید جلوه مشعشع و موقری داشته باشد، تصریح کرد: باید ظرفیت‌هایی فراهم شود که مردم بتواند این احترام را به طرق مختلف به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی، معرفت قرآنی و زندگی قرآنی باید در جامعه تعبیر و حاکم شود، عنوان کرد: بودجه‌های قرآنی اندک است و این مطالبه درستی است که در سطح کشور باید اهتمام به قرآن افزون‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فرهنگی دخالتی در امور مالی و توزیع اعتبار ندارد، ابراز کرد: مسائل مالی با سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت است.

حجت‌الاسلام قمی به تحلیل‌های سیستمی درست تأکید کرد و گفت: جذب نیروها در ادارات و سازمان‌ها مستلزم تأمین ساختمان، امکانات و سایر موارد است و اندک بودجه‌ها صرف نیروی انسانی می‌شود به همین منظور سعی کردیم به سمت سبک‌سازی و چابک‌سازی سازمان برویم.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها می‌توانند برای ترویج این فرهنگ، به نام هر شهید استان یک جلسه قرآنی داشته باشند، بیان کرد: ظرفیت فرهنگی قرآنی استان زنجان این را می‌طلبد که جلسات خانگی قرآن بیشتر شود و در برخی مناطق برنامه‌هایی با عنوان هر مسجد یک پایگاه قرآنی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه اهتمام قرآنی در مسجد بیشتر شود، یادآور شد: اصل جهاد تبیین توجه به رویکرد قرآنی و اسلام ناب است و نمی‌شود کسی بهره‌مندی از معارف قرآن نداشته باشد و جهاد تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ مختص روحانیت نیست و یک شأن خاصی از آن به این قشر اختصاص دارد، افزود: در حوزه علمیه، تبلیغ و روحانیت مسئله شماره یک تبلیغ است اما ماجرا در همین قشر خلاصه نمی‌شود و همه مردم باید مبلغ اسلام باشند و در این تزکیه معرفتی، قرآن باید حاکم باشد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه باید نوجوانان و بانوان را در امر قرآن جدی بگیرید، ادامه داد: بروز روایت قرآنی در فضای رسانه کم است و باید بعد رسانه‌ای زحمات فعالان قرآنی برجسته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405510

مهمترین اخبار ایران و جهان: