نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:27

تیم‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به حرم رضوی مستقر می‌شوند

مشهد ـ مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۵ محور اصلی منتهی به حرم رضوی بازرسان سلامت محیط حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید وفا اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های ماه‌های محرم و صفر پس از عید سعید غدیر خم آغاز شد و در جلسات کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست بر رعایت بیش از پیش تمامی نکات بهداشتی تأکید شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۷۲۹ بازدید در حوزه بهداشت (از ۲۸ تیر تا اول مرداد) داشتیم که از این تعداد ۱۲۸ مورد آن در مشهد و ۶۱۲ مورد مابقی در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها بازرسان با سنجش پرتابلی که دارند وضعیت بهداشت و سلامت مواد غذایی و غذاهای طبخ شده را بررسی می‌کنند و نکته بسیار مهم دیگر هم در خصوص دفع سالم پسماند بوده است تا که این موضوع منجر به آیجاد آلودگی نشود و زمینه بروز بیماری را فراهم نیاورد.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص بهداشت آب و یخ مصرفی و در جهت پیشگیری از ایجاد بیماری‌های منتقله از آب و غذا هم نظارت ویژه داشتیم و تاکنون ۵۰ مورد نمونه‌برداری و ۸۸۹ مورد کلرسنجی داشتیم که به ترتیب ۲۷ و ۲۴۹ مورد آن مربوط به مشهد و موارد دیگر مربوط به شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بوده است.

وفا تأکید کرد: بحث استفاده از ظروف توزیع نذورات نکته مهم دیگر بوده و توصیه ما به استفاده از ظروف گیاهی بوده و اینکه ظروف رنگی مورد استفاده قرار نگیرد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در شب‌ها و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۵ محور اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی بازرسان سلامت محیط حضور دارند و در این ایام خاص تشدید نظارت ویژه بر محل‌های اسکان زائران، مساجد، تکایا، خیمه‌ها، موکب‌ها و هیئات مذهبی را داریم.

وی افزود: ما بر حسب نیاز از ظرفیت ۲۳۰ بازرس بهداشت محیط مشهد در تمامی نقاط شهر به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی استفاده می‌کنیم و بازرسان ما نظارت ویژه بر محل‌های اسکان، پخت و پز، بسته‌بندی و تهیه و توزیع نذورات دارند.

وفا گفت: محل استقرار بازرسان در محدوده حرم مطهر رضوی با مدیریت مرکز بهداشت ثامن و متناسب با موقعیت مکانی مساجد، تکایا، خیمه‌ها، موکب‌ها و هیئات مذهبی بوده و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بوده که تمامی محل‌هایی که جهت اسکان، برگزاری مراسم‌ها و توزیع نذورات انتخاب شده به‌خوبی پوشش داده شود و در تمامی این مکان‌ها نظارت‌های بهداشتی به نحو احسن انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405010

مهمترین اخبار ایران و جهان: