نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:00

ضرورت توجه به برندسازی و اقتصادی کردن صنایع دستی گیلان

لاهیجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بر ضرورت توجه به برندسازی و اقتصادی سازی صنایع دستی استان تأکید کرد.

ولی جهانی در حاشیه افتتاح یک فروشگاه صنایع دستی در شهرستان لاهیجان با محوریت صنعت چای در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این استان در بخش صنایع دستی دارای قابلیت‌های ارزشمندی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی بیانجامد.

وی در ادامه افزود: لاهیجان در حوزه چای از لحاظ قدمت، پیشینه و کیفیت محصول حرف اول را در کشور می‌زند و ایجاد فروشگاه‌های صنایع دستی در این بخش بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه مختلف در هفته صنایع دستی اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تحقق یافته‌است.

جهانی بر لزوم اقتصادی سازی صنعت گردشگری در ابعاد مختلف بیان کرد: برندسازی و اقتصادی سازی صنایع دستی در رشته‌های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر حفظ و احیای سنت‌های گذشته افزود: احیای شاخه‌ها و رشته‌های مختلف صنایع دستی گیلان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و تاکنون در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268410

مهمترین اخبار ایران و جهان: