نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 14:02

حاکمیت جو ناپایدار تا شنبه در استان اردبیل

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره طی امروز تا روز شنبه شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در سطح اردبیل حاکم خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره طی تا روز شنبه شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در سطح اردبیل حاکم خواهد بود و در ساعاتی از شبانه روز در مناطقی از استان ضمن افزایش ابر بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد ملایم تا متوسط بوده و تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت، گفت: همچنین در قبل از ظهرها آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا نیمه ابری بوده اما در ساعات بعدازظهر و عصر و اوایل شب، از شرایط فصلی و محلی شاهد تشدید ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در مناطق کوهستانی به ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان، بخش‌هایی از شهرستان خلخال و شهرستان‌های انگوت و گرمی علاوه بر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق گاهی توأم با تندباد موقتی و احتمالاً تگرگ و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده با حاکمیت شرایط پایدار جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین در اواسط هفته آینده ضمن وزش باد جنوبی گاهی تند، هوای گرم در سطح استان خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239154

مهمترین اخبار ایران و جهان: