نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:12

زلنسکی: مادامی که جنگ ادامه دارد، کمک‌های غرب کافی نیست!

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگو با یک رسانه برزیلی گفت که آمریکا و متحدانش هرچقدر هم که برای کی‌یف کمک نظامی و غیرنظامی فراهم کنند، باز هم کفایت نمی‌کند!

زلنسکی در مصاحبه با «گلوبو» گفت «مادامی که جنگ ادامه دارد، هیچ‌چیزی کافی نیست.» به گفته زلنسکی، اوکراین تنها به سلاح احتیاج ندارد بلکه به کمکی که او «جنگ اطلاعاتی» و همچنین کمک بشردوستانه خواند، نیز نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین از لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، همتای برزیلی وی خواست تا جهت پاکسازی مناطقی که نیروهای روسیه در آن مین‌گذاری کرده‌اند، برای اوکراین تجهیزات مین‌روبی ارسال کند.

وی همچنین مدعی شد که لولا می‌تواند از طریق سازماندهی دیدار زلنسکی و رهبران آمریکای لاتین، به کی‌یف کمک کند. زلنسکی گفته است که هرگز از لولا درخواست سلاح نکرده است زیرا می‌داند که رئیس جمهور برزیل چنین کاری «نخواهد کرد.»

آمریکا و متحدانش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در قالب سلاح، مهمات و تجهیزات برای اوکراین کمک فراهم کرده‌اند.

براساس آمار و ارقام «مرکز کیِل برای اقتصاد جهانی»، مجموع کمک‌های غرب به کی‌یف تا اوایل تابستان ۲۰۲۳ به ۱۸۵.۶ میلیارد دلار رسیده است. برخی حامیان غربی کی‌یف علاوه بر کمک‌های نظامی و غیرنظامی، هزینه اسکان پناهجویان اوکراینی را نیز متحمل شده‌اند. پنتاگون هفته گذشته بسته کمک نظامی دیگری را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار شامل سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های ضدتانک در اختیار اوکراین قرار داد. روسیه همواره تاکید کرده است که چنین کمک‌هایی تغییری در نتیجه جنگ ایجاد نمی‌کند و صرفا به طولانی شدن آن منجر خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421603

مهمترین اخبار ایران و جهان: