نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 14:42

هیأتی از اعضای حماس با محمود عباس در ترکیه دیدار می‌کند

یک عضو ارشد جنبش فلسطینی «فتح» اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (سه‌شنبه)}، در ترکیه با هیأتی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عزام الاحمد» عضو کمیته‌های اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش فتح، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، به وبگاه «دنیا الوطن» خبر داد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیأتی از اعضای حماس در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این باره گفت: «حماس خواستار برگزاری نشست با رئیس عباس در ترکیه شد و من این درخواست را به ابومازن انتقال دادم و امروز او با آن‌ها دیدار خواهد کرد.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیروز (دوشنبه)، در سفری دوروزه وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد و قرار است با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌‌و‌گو کند.

از طرف دیگر، «منذر الحایک» سخنگوی جنبش فتح در گفت‌و‌گو با دنیا الوطن درباره علت دیدار هیأت حماس و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این نشست در راستای تاکید حماس و محمود عباس بر از بین بردن موانع و برگزاری موفق دیدار دبیران کل گروه‌های فلسطینی در قاهره به منظور پایان دادن به اختلافات صورت می‌‌گیرد.

گروه‌های فلسطینی در ابتدای ماه جاری میلادی خبر دادند که دولت مصر از آن‌ها برای حضور در نشستی در قاهره در تاریخ ۳۰ جولای (یهشت مرداد) دعوت کرده است. پیش از آن دعوت محمود عباس از رهبران گروه‌های فلسطینی برای حضور در رام‌الله بی پاسخ مانده بود.

 «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، روز یکشنبه هفته جاری، در سخنانی شرط حضور در نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره را آزادی اسرای این جنبش نزد تشکیلات خودگردان اعلام کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401791

مهمترین اخبار ایران و جهان: