نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 08:32

بیش از ۳۰۲ چاه در استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شدند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه تجهیز چاه‌ها به کنتور هوشمند یکی از اقدامات در راستای طرح احیا و تعادل‌بخشی است، گفت: سال گذشته تعداد ۳۰۲ چاه در این استان به کنتور هوشمند مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید احسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در نخستین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی در سال ۱۴۰۲ که با حضور محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و سایر مدیران منابع آب در شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی با هدف حفظ منابع آب زیرزمینی به جدیت در استان سمنان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد:  هدف‌گذاری انجام‌شده برای نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های استان سمنان ۳۵۰ مورد بود که تعداد ۳۰۲ مورد آن اجرایی و نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: نصب کنتور روی چاه‌های مجاز یکی از عوامل کاهش مصرف است که این شرکت از اختیارات از ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب برای این منظور استفاده کرده و در سال گذشته تعداد ۳۰۲ دستگاه کنتور روی چاه‌های کشاورزی نصب شد.

احسانی با بیان اینکه اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌ها از دیگر پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی است، گفت: در سال گذشته تعداد ۴۶۱ مورد پروانه تعدیل‌شده صادر شد.

وی گفت: در سال گذشته با تلاش‌های گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، تعداد ۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان سمنان مسدود شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز، از برداشت ۱۰۰ هزار مترمکعب آب به‌صورت غیرمجاز جلوگیری شده است.

احسانی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری استان سمنان یکی دیگر از اقدامات در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در این استان است، افزود: اهداف برنامه عملیاتی سال گذشته ۳۸ حلقه چاه بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب گفت: جلسات شورای حفاظت در مرکز استان هرماه و در شهرستان‌ها هر دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود.

پیگیری مصوبات قبلی، ارائه عملکرد پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی در سال گذشته و ارائه و بررسی اهداف عملیاتی شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۲ برخی از دستور جلسات کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی بود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182391

مهمترین اخبار ایران و جهان: