نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1403 - 15:42

بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر

تفاهم‌نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز، یک‌شنبه تفاهم نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال به امضای «امیرعباس لشگری» و «جواد داوری» رسید.

لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش گفت: هم افزایی و افزایش همکاری‌ها با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در راستای کمک به ورزش ملی، از جمله برنامه‌های مهم مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است که به جد پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به منظور توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها، کلاس‌های داوری و مربیگری، مسابقه ها و المپیادهای مرتبط با رشته ورزشی بسکتبال و در راستای ارتقای سطح سلامت و تندرستی جامعه، فراهم ساختن شرایط مناسب برای شناخت و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانشگاه و نیز ایجاد بستر مناسب به منظور توسعه بسکتبال در دانشگاه و کشور منعقد می‌شود.

لشگری با یادآوری اینکه بسکتبال به عنوان رشته مطرح دانشگاهی، از اقبال خوبی نزد دانشجویان برخوردار است، اظهار داشت: با نظر مساعد شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت‌های محمدمهدی طهرانچی، امسال تیم بسکتبال 3 به 3 دانشگاه پس از چند سال دوری به لیگ برتر برمی‌گردد و تلاش می‌کنیم بسکتبالیست‌های مستعد دانشگاه در مدرسه‌های سما و واحدهای آموزشی به عنوان پشتوانه به تیم‌های ملی معرفی شوند.

در این نشست، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز به دو سال عضویت در تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فضای فرهنگی ورزشی این دانشگاه را به خوبی می‌شناسد، توضیح داد: تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی سال‌ها در لیگ برتر کشور، حضور درخشانی داشت و با حمایت از استعدادهای نوجوان و جوان و همچنین نخبه پروری، یاریگر فدراسیون بود.

داوری، انعقاد تفاهم نامه را گامی بلند در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشگاه در رشته بسکتبال و همچنین ایجاد بستر مناسب به منظور رشد این رشته مهیج مدرسه ای و دانشگاهی دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1709332

مهمترین اخبار ایران و جهان: