نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 19:51

فعالیت سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز در سطح اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز فعالیت سامانه ناپایدار جوی و حاکمیت کم‌فشار سطح زمین در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا با فعالیت سامانه ناپایدار جوی و حاکمیت کم فشار سطح زمین در منطقه، ضمن وزش بادهای شدید جنوبی در مناطق مرکزی و جنوبی گاهی با سرعت بسیار شدید، در اغلب مناطق استان بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق با احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار سطح نارنجی توصیه می‌شود، گفت: تمرکز بارش بیشتر در نیمه جنوبی استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان بوده و اوج بارش از عصر امروز تا قبل ظهر فردا انتظار می‌رود ضمناً از فردا دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در روز جمعه هرچند در نیمه جنوبی استان از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد اما در نیمه شمالی استان بارش پراکنده و خفیف باران پیش بینی می‌شود و همچنین از روز شنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی و هوای خنک خواهیم داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت شنبه با نفوذ پرفشار سطح زمین و وزش باد خزری، آسمان استان به تدریج ابری شده و دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی افزود: از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی و نوار شرقی استان) آسمانی ابری و مه آلود توأم با هوای نسبتاً سرد پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143547

مهمترین اخبار ایران و جهان: