نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 17:48

صنعت «نوغانداری» و ابریشم در مغان احیا می‌شود

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: احیای صنعت «نوغانداری» و «ابریشم» با کاشت ۷۵ هزار قلمه توت در نهالستان مغان انجام می‌شود.

محمود قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تفاهمنامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تولید نهال توت با هدف احیای صنعت نوغانداری و ابریشم برابر ظرفیت اعلام شده برای استان اردبیل، ۷۵ هزار قلمه توت در نهالستان مغان کشت شد.

وی تصریح کرد: اجرای این عملیات در واقع بخشی از برنامه توسعه پوشش گیاهی و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تنوع اقلیمی، سه ناحیه رویشی و با وجود ایستگاه تولید بذر و نهال مغان، کندرق خلخال و فندقلوی نمین ظرفیت خوبی برای اجرایی کردن طرحی مردمی کاشت یک میلیارد درخت را دارد.

قلیزاده افزود: این طرح با هدف افزایش سرانه پوشش درختی و توسعه فضای سبز کشور برای بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های صنایع، مجمع خیرین و شرکت‌های پیشرو برای حمایت از تولید نهال انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل سهم استان اردبیل را در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور تولید و کاشت ۴۰ میلیون اصله عنوان کرد که با مشارکت خیرین، مردم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141503

مهمترین اخبار ایران و جهان: