نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 12:41

برنامه‌های هفته زمین پاک در گناوه اجرا می‌شود

گناوه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: به مناسبت هفته زمین پاک، برنامه‌های متنوعی در شهرستان گناوه تدارک دیده شده که در طول هفته اجرا می‌شود.

کامبیز عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته زمین پاک هرساله در کشور ما همزمان با دیگر کشورهای جهان از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه گرامی داشته می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه یادآور شد: هفته زمین پاک یک نماد و فرصتی برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست است تا مردم و مسئولان متوجه اهمیت موضوع حفاظت از محیط پیرامون و مکانی که محل زندگی و زیستگاه همه موجودات و انسان‌ها است شده و در راستای تحقق آن همکاری و اقدام کنند.

وی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود برنامه‌های متنوعی در همین راستا اجرا شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: برنامه‌های متنوعی در این هفته در شهرستان گناوه از سوی اداره حفاظت محیط زیست با همکاری سایر دستگاه‌ها و دوستداران محیط زیست تدارک دیده شده که در طول هفته در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

عبدالهی گفت: افتتاح خانه محیط زیست روستای چهار روستایی، برگزاری مسابقه مجازی ساخت کلیپ با موضوع پاک سازی زمین ویژه گروه سنی نوجوانان و کودکان، ساخت کاردستی با مواد قابل بازیافت، برپایی نمایشگاه با همکاری پژوهش سرای جابر بن حیان بندر ریگ، نشست با موضوع این هفته با فعالان محیط زیست شهرستان، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت این هفته از جمله برنامه‌های این اداره در هفته زمین پاک امسال خواهد بود.

وی گفت: در اصل پنجاه قانون اساسی در مورد اهمیت محیط زیست آمده است که «در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود». و لذا همه باید در حفاظت و نگهداری از این سرمایه‌ها که امانتی در دست ما هستند تلاش و همکاری کنیم و حفاظت از آنها را به عنوان یک وظیفه برای خود بدانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159303

مهمترین اخبار ایران و جهان: