نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 11:44

جشنواره خندستان نگاه ویژه ای به طنز فاخر دارد

اصفهان - کارگردان نمایش خیابانی «نامه» گفت: جشنواره طنز خندستان نگاه ویژه ای به طنز فاخر دارد و با توجه به اینکه جشنواره‌ای ملی است می‌تواند به ارتقای کیفی نمایش‌های خیابانی کمک کند.

حسین قاسمی در گفت و گو با مهر پیرامون حضور نمایش «نامه» در جشنواره خندستان اظهار داشت: جشنواره طنز خندستان نگاه ویژه ای به طنز فاخر دارد و با توجه به اینکه جشنواره‌ای ملی است می‌تواند به ارتقای کیفی نمایش‌های خیابانی کمک قابل توجهی کند.

وی گفت: شادی نیاز اساسی مردم جامعه است و با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، برگزاری جشنواره خندستان سبب ایجاد حال خوب در مردم می‌شود تا با حالی خوب به استقبال سال جدید بروند.

کارگردان نمایش خیابانی «نامه» تصریح کرد: جشنواره خندستان به سبب اینکه جشنواره‌ای ملی است که هنرمندان کارهای سال‌های پیش خود را می‌توانند در آن به اجرا بگذارند، بنابراین هنرمندان کارهای طنز فاخر خوب خود را در آن به نمایش می‌گذارند و ابن اتفاقی مبارک در عرصه تئاتر خیابانی کشور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: جمع شدن طنزهای فاخر در شهر شیرینی و سخن اصفهان، رخداد قدرتمندی را در بخش تئاتر خیابانی رقم خواهد زد که در نهایت منجر به تولید آثار فاخر و باکیفیت در این بخش خواهد شد.

قاسمی که هجده سال سابقه فعالیت هنری در بخش تئاتر را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها ۲۵ نمایش صحنه‌ای و ۳۰ نمایش خیابانی را کار کرده‌ام و نمایش" نامه" حدود سی امین اثر تولیدی من بشمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این نمایش داستان یک جوان آبادانی را به تصویر می‌کشد که در دوران جنگ و حصر آبادان و خرمشهر گرفتار می‌شود.

قاسمی افزود: این جوان در این کش و قوس نامه‌های زیادی را از اطرافیانش دریافت می‌کند که او را در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌دهند تا سرانجام وصیت نامه شهیدی به دستش می‌رسد و ماجراهایی را برایش رقم می‌زند.

کارگردان نمایش «نامه» به نویسندگی رضا محمدیان، اظهار کرد: این نمایش قبل از حضور در جشنواره خندستان در جشنواره‌های ملی ایثار در یزد شرکت کرده و در بخش‌های کارگردانی و طرح و ایده و طراحی فضا موفق به اخذ رتبه اول و رتبه دوم بازیگری شده است.

قاسمی ادامه داد: در این نمایش رضا محمدیان، سید محمد حسین میرایی، محمد طالبی و ساره کیا به ایفای نقش می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: سایر عوامل این نمایش را رون اله ثنائی در بخش طراحی فضای صحنه، لیلا قارونی طراحی لباس، محمد محمدیان طراحی بروشور و پوستر و طراحی گریم محدثه سادات میررحیمی تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062947

مهمترین اخبار ایران و جهان: